۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
ویروس جهش یافته کرونا تا ۷۰ درصد مسری تر است
افزایش محدودیتها در لندن:

ویروس جهش یافته کرونا تا ۷۰ درصد مسری تر است

شیوع ویروس جهش یافته باعث افزایش محدودیت ها در لندن شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: طبق گفته نخست وزیر «بوریس جانسون»، نوع جدید ویروس کرونا که در بریتانیا کشف شده به طور قابل توجهی مسری تر از شکل عادی آن است. جانسون به خبرنگاران در لندن گفت هنوز هیچ مدرکی مبنی بر کم اثر بودن واکسن وجود ندارد و میزان مرگ و میر بالاتر ناشی از آن نیز هنوز ثبت نشده است.

به علت جهش ویروس کرونا، دولت از یکشنبه محدودیت های حاکم بر لندن را به شدت افزایش داد. سیستم هشدار کرونا در بسیاری مناطق از جمله لندن و مناطقی در جنوب شرقی کشور از سطح سه به سطح چهار افزایش یافته است.

در این مکان ها فقط با توجیهات قابل قبول، مانند رفتن به دکتر یا سر کار، ساکنان مجاز به ترک خانه خود هستند. جانسون تاکید کرد، حتی در کریسمس نیز نباید افراد با اعضای دیگر خانواده ها ملاقات کنند: ما نمی توانیم کریسمس را طبق برنامه پیشین بگذرانیم. تمام مشاغل غیر ضروری و سایر مراکز خدماتی  مانند باشگاه ها یا سالن های زیبایی باید تعطیل شوند. ساکنان مناطق با سطح هشدار ۴ مجاز به ترک این منطقه نیستند.

مشاوران علمی جانسون سپس به توضیح ویژگی های ورژن جدید ویروس پرداختند. نکته بسیار نگران کننده، شدت گسترش آن است: جانسون این ویروس را ۷۰ درصد مسری تر توصیف کرد.

به گفته «فرگوس والش»، متخصص پزشکی بی بی سی، نوع جدید همچنین می تواند در افزایش تعداد مبتلایان در آلمان نقش داشته باشد: این ویروس در حال حاضر در چندین کشور اروپایی گسترده شده، که احتمالا از شهرستان کنت در انگلیس منشا گرفته است.

کد خبر: ۶۲٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha