۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کمک ۲ میلیاردی صندوق بین المللی پول به اکوادور
با هدف کمک به احیای اقتصاد صورت گرفت

کمک ۲ میلیاردی صندوق بین المللی پول به اکوادور

این مبلغ در چارچوب طرح کمک ۶.۵ میلیاردی است که در ۳۰ سپتامبر توسط هیئت مدیره تصویب شد و طی ۲۷ ماه تحویل داده خواهد شد.

به گزارش بازار، صندوق بین المللی پول دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت مدیره این نهاد مستقر در واشنگتن تصمیم گرفت برای کمک به اکوادور که در پی همه گیری آسیب پذیر شده است فورا دو میلیارد دلار اختصاص دهد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد این مبلغ در چارچوب طرح کمک ۶.۵ میلیاردی است که در ۳۰ سپتامبر توسط هیئت مدیره تصویب شد و طی ۲۷ ماه تحویل داده خواهد شد.

آنتونیت سایه معاون رئیس صندوق بین المللی پول در این بیانیه اعلام کرد اقتصاد اکوادور پس از سقوط در سه ماهه دوم سال، حالا نشانه‌های احیا را بروز می‌دهد.

علاوه بر این شمار ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن در این کشور هم در مقایسه با سطح بسیار بالای فصل بهار حالا کاهش یافته است.

طبق آخرین پیش بینی صندوق بین المللی پول فعالیت‌های اقتصادی این کشور در سال جاری با انقباض ۹.۵ درصد همراه خواهد بود. این رقم در ماه سپتامبر ۱۱ درصد پیش بینی شده بود.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد با توجه به تردیدها در مورد دوره همه گیری در عرصه جهانی این کشور با خطرات قابل توجهی رو به روست.

صندوق بین المللی پول هماهنگی نزدیک میان بخش‌های دولتی را توصیه می‌کند تا مقامات بتوانند از بهبود جدیدی اشتغال که به نفع همه مردم اکوادور است اطمینان یابند.

با احتساب این ۲ میلیارد دلار تاکنون حدود ۴ میلیارد دلار در چارچوب طرح کمک به اکوادور اعطا شده است.

این وام در چارچوب ساز و کار گسترده اعتباری صندوق بین المللی پول به اکوادور اعطا شد و جایگزین توافقی شد که اواخر سال ۲۰۱۹ حاصل شده بود. به این ترتیب دوره بازپرداخت طولانی مدت‌تر و حمایت بیشتر صندوق بین المللی پول برای کمک به این کشور به منظور اصلاحات ساختاری در میان مدت در نظر گرفته شده است.

علاوه بر بحران بهداشتی ناشی از همه گیری، اکوادور از سقوط قیمت نفت هم که اصلی‌ترین منبع صادرات این کشور است به شدت آسیب دیده است.

کد خبر: ۶۲٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha