۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
رشد ۷۶ درصدی اعتبارات عمرانی هرمزگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰
استاندار هرمزگان خبر داد:

رشد ۷۶ درصدی اعتبارات عمرانی هرمزگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

بندرعباس- استاندار هرمزگان با بیان اینکه رشد بودجه عمرانی به تناسب رشد درآمدهای استان در بودجه سالانه، همواره از دغدغه‌ها بوده است، گفت: این اعتبارات در لایحه بودجه سال آینده با ۷۶درصد رشد همراه شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، فریدون همتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به تشریح وضعیت منابع ومصارف کشورو استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: تکلیف درآمدی استان پنج هزار و ۵۶۵میلیارد تومان است که رتبه هفتم بین استان های کشور را در لایحه بودجه به خود اختصاص داده است.

 وی با بیان اینکه رشد بودجه عمرانی به تناسب رشد درآمدهای استان در بودجه سالانه، همواره از دغدغه های مردم، نخبگان و رسانه های استان بوده است، افزود:  با مجموعه هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده، اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده با ۷۶درصد رشد همراه شده است که بر همین اساس یک‌هزار و۷۹۴میلیارد تومان علاوه بر ردیف های اعتباری ملی مثل توسعه سواحل مکران که یک هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه برای آن پیش بینی شده است به استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

 همتی عنوان کرد: از اعتبار یک هزار میلیارد تومانی توسعه سواحل مکران، ۶۰درصد آن به هرمزگان تخصیص پیدا می کند.

 استاندارهرمزگان همچنین از رشد ۶۲درصدی هزینه های جاری استان در سال آینده خبر داد و گفت: ۶۱۹میلیارد تومان از ردیف ملی و ۲۴درصد اعتبارات استانی برای هزینه های جاری هرمزگان پیش بینی شده است که رتبه دوم از نظر رشد منابع را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن اظهار امیدواری برای برطرف شدن موانع و فروش نفت به میزان پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده، بیان داشت: بر اساس بودجه پیش بینی شده برای استان و در صورت تخصیص ۱۰۰درصدی اعتبارات، شاهد تحولات بزرگ در حوزه زیرساختی در کل مناطق استان خواهیم بود که به تبع آن بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا خواهد کرد و تجمیع منابع دولت و بخش خصوصی، شتاب چرخ تولید و اقتصاد در استان را مضاعف خواهد کرد.

 همتی با اشاره به افزایش فضاهای بهداشتی و درمانی در استان، گفت: طی سه سال اخیر در زمینه احداث خانه های بهداشت، توسعه فضاهای بیمارستانی و اورژانس، گام های بزرگی از سوی دولت برداشته شده که عمده این فضاهای بهداشتی و درمانی تا پایان سال جاری در اختیار مردم هرمزگان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: زمان پیش بینی شده برای ساخت بیمارستان بین سه تا پنج سال بود اما با تمرکز بر روی این پروژه مهم و پیگیری های انجام شده، ۱۷۵میلیارد تومان اعتبار جدید علاوه بر دو اعتبار قبلی پیش بینی شده در لایحه بودجه به این پروژه تخصیص پیدا کرد و با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت،  تا پایان سال جاری این بیمارستان بزرگ و تخصصی در اختیار بخش درمان و مردم شریف هرمزگان قرار خواهد گرفت.

همتی اضافه کرد: با بهره برداری از پروژه های درمانی استان تا پایان سال ۱۴۰۰، نیازهای تخصصی درمانی هرمزگانی ها رفع خواهد شد.

 استاندار هرمزگان همچنین با تأکید بر اهتمام دستگاه های اجرایی استان بر تأمین منابع مالی خود از منابع گلوبال کشور، تصریح کرد: سرعت توسعه در شاخص های مختلف در استان با توجه به شرایط تحریم های همه جانبه و ظالمانه و محدودیت های حاصل از کرونا در همسنجی با دوره های قبل نه تنها قابل قیاس نیست بلکه بسیار بیشتر از سال های گذشته است.

وی افزود: به لطف توجه ویژه رهبرمعظم انقلاب، دولت، مسئولان دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و همراهی همه اقشار مردم، حجم عظیمی از فعالیت های عمرانی و توسعه ای در استان شکل گرفته و در حال انجام است و هر یک از شهرها و روستاهای استان هرمزگان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

صالح دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان نیز با اشاره به تخصیص منابع اعتباری به استان در حوزه پروژه های عمرانی و درمانی، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با پیگیری ویژه استاندار هرمزگان، رتبه اعتبارات عمرانی هم ردیف و متناسب با رتبه درآمدی استان پیش بینی شده است.

وی افزود: بر اساس تکلیف درآمدی پیش بینی شده استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰، هرمزگان بین استان های کشور رتبه هفتم را دارد که در حوزه عمرانی نیز با رشد قابل قبول اعتبارات پیش بینی شده در این بخش، هرمزگان رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۶۲٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha