۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
در تولید واگن باری به خودکفایی رسیدیم
وزیر راه و شهرسازی:

در تولید واگن باری به خودکفایی رسیدیم

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور در تولید انواع واگن باری به خودکفایی کامل رسیده است و بزودی در تولید واگن مسافری و لوکوموتیو هم خودکفا خواهیم شد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از ۸۹ طرح ریلی صنعت راه آهن کشور که همزمان با هفته حمل و نقل بصورت ویدئو کنفرانسی در تهران برگزار شد افزود: کشور، نیازمند توسعه شبکه ریلی و بهره مندی مردم از قطارهای پرسرعت است و نباید در اقدامات خود در نیل به خودکفایی در این صنعت کوتاهی و غفلت ورزیم.

وی افزود: خوشبختانه شرکت‌های زیادی در کشور وجود دارند که می‌توانند با بهره مندی از فناوری روز دنیا، محصولات مورد نیاز صنعت ریلی را تولید داخل کنند و باید بیش از گذشته به ظرفیت‌های داخلی و دانش بومی و صنعت خود توجه کنیم.

وی سال گذشته را نقطه عطفی در صنعت ریلی دانست و افزود: در سال ۱۳۹۸ ایران موفق شد نخستین بار از ریل بومی و ساخت داخل خود در شبکه ریلی کشور استفاده کند و اکنون تمام پروژه‌های ریلی ما در صف دریافت ریل ملی از تولید کنندگان داخلی قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: آذر ماه سال جاری نیز موفق به خودکفایی در ساخت انواع واگن باری شدیم و انواع واگن باری هم اکنون با چرخ و ترمز ملی در کشور و بدون نیاز به خارج تولید می‌شود و در ساخت واگن‌های مسافری و پس از آن در لکوموتیو هم بزودی به خودکفایی خواهیم رسید.

وی مسیر خودکفایی را زمینه ساز شکوفایی صنعت ریلی کشورمان در سطح جهانی دانست و افزود: پس از توسعه صنعت ریلی در کشور، می‌توانیم سهمی از بازارهای کشورهای دیگر را در این صنعت به خود تخصیص بدهیم.

اسلامی بهره برداری از ۸۹ پروژه ریلی را نمادی از بهسازی خطوط، کاهش توقف‌ها و افزایش راندمان شبکه و سرعت سیر واگن‌های حمل بار و مسافر دانست و گفت: ایستگاه‌های راه آهن هم باید بیش از گذشته آراسته و زیبا باشند و با افزایش خطوط و کارآمد سازی ناوگان که باید روزانه مورد رصد و پایش قرار گیرد، می‌توانیم ضمن افزایش ایمنی و کارایی ریل، خدمات ارزنده تر، بهتر و درخور شان و مقام مردم عزیز ایران به آن‌ها ارائه دهیم.

کد خبر: ۶۲٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha