۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
قانونگذار در پی اخذ مالیات نیست
معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی:

قانونگذار در پی اخذ مالیات نیست

علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه نظر قانون گذاری بر اخذ مالیات استوار نیست، گفت: مسکن نباید خالی از سکنه بماند و به بازار مسکن عرضه شود تا تعادل در بازار مسکن ایجاد گردد.

به گزارش بازار، محمود علیزاده در خصوص بی توجهی دولت به درآمدهای مالیاتی و قانون جدید مالیات اظهار کرد: جرایم خالی ماندن واحدهای مسکونی، ۵۰ درصد مالیات اجاره آن منازل است.

وی افزود: در قانون جدید ین مبلغ ۶ برابر اجاره منزل مسکونی است که در صورت ادامه ماندن خانه، تا ۱۸برابر افزش می‌یابد.

علیزاده با اعلام اینکه نظر قانون گذاری بر اخذ مالیات استوار نیست و بر مبنای عدم قانون گریزی است، گفت: مسکن نباید خالی از سکنه بماند و به بازار مسکن عرضه شود تا تعادل در بازار مسکن ایجاد گردد.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، اظهار کرد: شفافیت باعث جلوگیری از فرار مالیاتی است و از طرفی در سازمان امور مالیاتی، اصلاح قوانین را استارت زدیم و به دولت ارسال کردیم.

علیزاده ابراز امیدواری کرد این قانون به دولت فعلی برسد، افزود: مالیات بر سرمایه و درآمد در دولت به نتیجه رسیده و ان شاالله بزودی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با شرایطی که در سال ۹۹ برای اقتصاد کشور وجود داشت، سود ویژه واحدهای کسبی بالا نرفته است.

همچنین محمدرضا جعفریان، مشاور مالیاتی اتاق اصناف در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه قانون جدید مالیاتی راهگشاست، افزود: ما هر ساله گفتگوهایی با سازمان امور مالیاتی داشتیم ولی منجر به نتیجه نشده است.

وی با اعلام اینکه حتی در تدوین مقررات در خدمت سازمان بودیم، گفت: هیچ اتفاقی نیفتاده است و سیاست گذاران و مجریان کار خود را می‌کنند.

جعفریان تصریح کرد: نماینده‌های مجلس هم وقتی قانونی را تصویب می‌کنند، دیده نشده که نظارتی بر آن داشته باشند و دیوان نیز دقیقا به این مسائل ورود نمی‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: از سال ۹۶ در حال بحث هستیم که قانون باید اجرایی شود. ۶۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد و در منطقه شمیرانات برخی معاف از پرداخت مالیات هستند.

جعفریان با بیان اینکه چنین مشکلاتی باید بازنگری شود، افزود: همه نهادها باید به میدان آیند ولی این اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: ما همواره باید هزینه فایده را در نظر بگیریم و امیدواریم سازمان امور مالیاتی در تنظیم گری قانون، اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر: ۶۲٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha