۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
توزیع بذر کلزا و خرید حبوبات کشاورزان آذربایجان شرقی
معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

توزیع بذر کلزا و خرید حبوبات کشاورزان آذربایجان شرقی

تبریز- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای توزیع بذر کلزا و خرید حبوبات در حوزه کشاورزی قراردادی با کشاورزان امضا شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، علی رخ افروز افزود: کشاورزی قراردادی حرکت از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن است؛ با توجه به اینکه تولید محصول بدون در نظر گرفتن بازار تجاری در کشاورزی سنتی مشکلات زیادی برای کشاورزی دارد، کاهش هزینه تولید و افزایش ضریب مکانیزاسیون و افزایش سطح زیر کشت در نتیجه استفاده از ادوات و ماشین آلات کشاورزی و دنبال بندها در کشاورزی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: این طرح برای تنظیم بازار نیز مناسب خواهد بود و اجرای آن در کاهش هزینه تولید، رونق صادرات و ارتقاء درآمد کشاورزان نقش به سزایی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مزایای طرح کشت قراردادی، گفت: در این طرح، پول در زمان خرید به حساب کشاورزان واریز و آنان احساس رضایت می‌کنند؛ یکی از بزرگ ترین دغدغه های کشاورزان، واریز وجه محصول خریداری شده می باشد که متاسفانه در خرید تضمینی طول می کشد.

وی تشریح کرد: عدم نیاز به ثبت در سامانه «سیفا» در روستاهای دوردست فاقد امکانات اینترنتی، بالا بودن قیمت خرید در مقایسه با خرید تضمینی، پرداخت مساعده به کشاورزان برای بذر، کود، آماده‌سازی زمین (مکانیزاسیون و ماشین آلات) و بیمه در زمان کاشت، داشت، برداشت و به تبع آن خرید طبق قرارداد بین کشاورزان و اتحادیه از دیگر مزایای طرح است.

رخ افروز ادامه داد: در طرح کشت قراردادی، نقدینگی برای تامین نهاده های کشت تا برداشت محصول و هزینه‌ها از سوی شرکت پرداخت می‌شود، ضمن اینکه تحویل و ارسال به موقع محصولات کشاورزی به کارخانجات مورد نظر، پیش‌خرید محصولات کشاورزان به عنوان آرزوی دیرینه کشاورزان و حذف واسطه ها از دیگر مزیت های کشت قراردادی است.

کد خبر: ۶۲٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha