۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
روند تولید تخم مرغ در استان همدان به روال عادی بازگشته است
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان:

روند تولید تخم مرغ در استان همدان به روال عادی بازگشته است

همدان - فضلی؛ مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه روند تولید تخم مرغ در استان همدان به روال عادی بازگشته است، گفت: در حال حاضر حتی بیشتر از نیاز استان تولید تخم‌مرغ انجام می‌شود.

حسین فضلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه روند تولید تخم مرغ در استان همدان به روال عادی بازگشته است، گفت: در حال حاضر حتی بیشتر از نیاز استان تولید تخم‌مرغ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ در بازار هم شیب نزولی گرفته است، اظهار کرد: نهاده ها و خوراک واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای تخم گذار به اندازه نیاز ماهیانه آنها شارژ می‌شود و همین موضوع باعث شده مرغ دار و تولیدکننده انگیزه لازم را کسب کنند و با حداکثر توان خط تولید به کار افتاده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ظرفیت تولید تخم مرغ در استان همدان روزانه ۴۰ تن است اما گاهی نیاز به این فراورده بین ۵۰ تا ۶۰ تن در نوسان است؛ گفت: با همراهی شرکت پشتیبانی امور دام تخم مرغ مورد نیاز استان همدان از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

فضلی با بیان اینکه اتحادیه مرکزی تولیدکنندگان تخم‌مرغ وارد کار شده و هر استانی که کمبود داشته باشد این کمبود را جبران خواهد کرد، عنوان کرد: در راستای تنظیم بازار تخم‌مرغ؛ صادرات این فراورده ممنوع شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم مرغ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و هر شانه دو کیلویی تخم مرغ با وزن مناسب ۲۷ تومان درب مرغداری است که با در نظر گرفتن سه درصد سود بنکدار و ۱۰ درصد سود فروشنده هر شانه تخم‌مرغ باید ۳۰ تا ۳۱ هزار تومان به دست مشتری برسد.

کد خبر: ۶۲٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha