۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
جابجایی مدیران در وزارت صمت، منطقی نیست| دولت در واردات مواد اولیه تصمیمات درستی نگرفت
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با بازار؛

جابجایی مدیران در وزارت صمت، منطقی نیست| دولت در واردات مواد اولیه تصمیمات درستی نگرفت

مقیمی، عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران، گفت: عمر سکانداری وزارت رزم حسینی، اینقدر کوتاه و محدود است که نمی توان به نحوه عملکرد وی در وزارت صمت، بصورت ممیزی نگاه کرد.

سجاد صفری؛ بازار: «سیده فاطمه مقیمی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که به نظر شما صنعت و تولید کشور با چه مشکلاتی روبرو است و چرا دولت برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام نمی دهد؟ اظهار داشت: صنعت و تولید کشور با مشکلات عدیده ای روبرو است ولی مهمترین مشکل و معضل پیش روی صنعت و تولید کشور مربوط به موضوع تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران است. 

وی تصریح کرد: برای رونق صنعت و تولید کشور، نیاز است که واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کشور، با روند بهتری انجام بگیرد تا با تزریق مواد اولیه بر بدنه واحدهای تولیدی و صنعتی، باعث شکل گیری تولید بشود. 

این عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران در ادامه، بیان کرد: با توجه به اینکه، سالجاری توسط مقام معظم رهبری بعنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است؛ انتظار می رفت که توسط دولت تصمیمات موثر و سازنده ای در خصوص واردات مواد اولیه کالاهایی که مشابه داخلی آن ها در کشور تولید نمی شود اتخاذ شود و فرآیند واردات مواد اولیه با سهولت بیشتری انجام بگیرد. 

مقیمی تاکید داشت: اگر در خصوص واردات مواد اولیه به کشور، تصمیمات مناسبی اتخاذ می شد و مواد اولیه به اندازه کافی در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی، قرار می گرفت؛ واحدهای تولیدی علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، می توانستند در زمینه صادرات کالاهای تولیدی هم اقدام کنند. 

به تعویق انداختن بدهی های بیمه ای و مالیاتی تولیدکنندگان به تنهایی، چاره ساز نخواهد بود

دولت به تولیدکنندگان سوبسید بدهد
این کارآفرین نمونه کشوری در ادامه، گفت: موضوع دیگری که نیاز است به آن توجه شود این است که قوانین شفاف و تسهیل گر در زمینه تولید در کشور وجود ندارد و در شرایط کنونی کشور که تحریم های ظالمانه آمریکا و شیوع بیماری کرونا ممنوعیت ها و محدودیت هایی را برای کشور، بوجود آورده است نیاز است که یک سری مشوق ها برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود.

مقیمی تصریح کرد: وقتی که قوانین تسهیل کننده در امر تولید، اتخاذ شود و تولید کنندگان از قوانین تسهیلات در خصوص پرداخت های بیمه ای و مالیات برخوردار شوند باعث می شود که صنعت و تولید کشور شرایط بهتری را تجربه کند و باید در نظر داشت که به تعویق انداختن پرداخت های بیمه ای و مالیات که بعضی اوقات دولت در خصوص آن تصمیم گیری می کند و به تولیدکنندگان فرصت چند ماهه برای پرداخت معوق های بیمه ای و مالیات را می دهد نمی تواند به رونق تولید و صنعت کشور کمک کند.  

وی افزود: دولت علاوه بر به تعویق انداختن معوق های بیمه ای و مالیات تولیدکنندگان، نیاز است که برای آن ها مشوق هایی را در نظر بگیرد و به عبارتی دیگر به تعویق انداختن بدهی های بیمه ای و مالیاتی تولیدکنندگان به تنهایی، چاره ساز نخواهد بود. 

مقیمی بیان کرد: دولت بایستی مشوق های سوبسیدی را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد تا تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های تولید مجبور نباشند که تعدیل نیرو انجام بدهند و باید در نظر داشت که تعدیل نیروی تولیدکنندگان برای دولت، هزینه هایی به دنبال خواهد داشت چون که دولت مجبور است به نیروهای اخراج شده از کار، بیمه بیکاری پرداخت کند. 

به نظر می رسد که جابجایی مدیران در شرایط کنونی، منطقی و لازم نیست
 

وزیر صمت با طمانینه، تصمیم گیری کند
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که حدود ۳ ماه است که علیرضا رزم حسینی سکاندار وازت صنعت، معدن و تجارت شده اند و شما عملکرد وی را در این مدت که سکانداری وزارت صمت برعهده داشته اند را چگونه ارزیابی می کنید؟ به بازار، گفت: به نظر بنده، عمر سکانداری وزارت رزم حسینی، اینقدر کوتاه و محدود است که نمی توان به نحوه عملکرد وی در وزارت صمت، بصورت ممیزی نگاه کرد. 

مقیمی اظهار داشت: نمی توان گفت که عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مدت حدود ۳ ماه چگونه بوده است و باید در نظر داشت که مدت سکانداری رزم حسینی در وزارت صمت تا پایان دولت دوازدهم، چندان زیاد نیست. 

وی بیان کرد: بهتر است که بعد از اتمام کار دولت دوازدهم در خصوص عملکرد رزم حسینی در وزارت صمت اظهار نظر شود؛ چون در حال حاضر، هر گونه انتقادی در خصوص عملکرد رزم حسینی، گفته شود به عبارتی چوب لای چرخ وزارت صمت که یک وزارتخانه تاثیرگذار در حوزه اقتصادی است گذاشته می شود.

این عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران در ادامه، بیان کرد: به نظر بنده، در شرایط کنونی کشور، بهتر است که وزیر صمت در اتخاذ تصمیمات مربوطه با طمانینه، اقدام کند و عدم جابجایی برخی از مدیران در بخش های مختلف وزارت صمت را در دستور کار خود قرار بدهد. 

مقیمی تصریح کرد: زمانی که رزم حسینی سکانداری وزارت صمت را برعهده گرفتند در زمینه جابجایی برخی از مدیران وزارت متبوع خود اقدام کرد که به نظر می رسد این جابجایی ها چندان لازم و ضروری نبوده است و بهتر است که وزارت صمت، همین مسیر را تا پایان دولت دوازدهم طی کند و تصمیمات موثر و سازنده ای در زمینه های گوناگون اتخاذ کند. 

وی گفت: ایران و حتی بسیاری از کشورهای جهان در شرایط کنونی با بحران اقتصادی روبرو هستند و بهتر است برای عبور از این شرایط، توسط مسوولان، تصمیمات سنجیده ای اتخاذ بشود و با عدم جابجایی مدیران در بخش های مختلف، شرایط کنونی کشور، مدیریت بشود و به نظر می رسد که جابجایی مدیران در شرایط کنونی، منطقی و لازم نیست. 

مشکلات در صنعت حمل و نقل کشور، اینقدر زیاد است که مثنوی هزار من، کاغذ است

مشکلات عدیده در ناوگان حمل و نقل کشور 
عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که صنعت حمل و نقل کشور با چه مشکلاتی روبرو است؟ به بازار، گفت: مشکلات در صنعت حمل و نقل کشور، چندان زیاد است که باید بصورت مفصل در خصوص این مشکلات، بحث بشود. 

مقیمی اظهار داشت: قوانین موجود در صنعت حمل و نقل با مشکلات بسیاری روبرو است و علاوه بر این، ناوگان حمل و نقل کشور با مشکلات عدیده ای روبرو است. 

وی تصریح کرد: محدودیت در صنعت حمل و نقل و مشکلات بانکی از دیگر مشکلات موجود در این عرصه است و به عبارتی دیگر، مشکلات در صنعت حمل و نقل کشور، اینقدر زیاد است که مثنوی هزار من، کاغذ است.

کد خبر: ۶۲٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha