۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
پایان برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان/ افزایش برداشت ۲هزار تن میگو
سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات هرمزگان خبر داد:

پایان برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان/ افزایش برداشت ۲هزار تن میگو

بندرعباس- سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان از پایان برداشت میگوی پرورشی در این استان خبرداد و گفت: امسال حدود ۲۴ هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان برداشت شد که دو هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی با بیان بیان اینکه سطح زیر کشت میگوی پرورشی در استان پنج هزار و ۶۰۰ هکتار است که ۲۰۰ هکتار نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته است، اظهار کرد: امسال بیشترین میگوی پرورشی در شهرستان میناب برداشت شد.

سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه امسال به صورت میانگین از هر هکتار چهار تن میگو برداشت شد، تصریح کرد: با این میزان برداشت، هرمزگان همچنان رتبه نخست تولید میگوی پرورشی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: میگوی پرورشی هرمزگان از گونه وانامی است که عاری بودن از هر آنتی بیوتیک، سرعت رشد بالا، مقاوم در برابر بیماری‌ها و دارا بودن استانداردهای غذایی از مهمترین ویژگی‌های آن است.

سرپرست معاونت آبزی پرورشی شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد میگوی پرورشی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی، آسیای شرقی و روسیه صادر می‌شود.

بارانی با بیان اینکه تا پایان سال نیز سه هزار هکتار به سطح زیرکشت مزارع پرورش میگوی استان اضافه می‌شود، اظهار کرد: بیشتر مزارع پرورش میگو در شهرستان‌های بندرعباس، سیریک، جاسک، میناب، بندرلنگه و قشم واقع است.

وی در پایان گفت: در صنعت پرورش میگو حدود ۹ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۶۲٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha