۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
سپرده بانک‌های اردبیل از ۱۷ هزار میلیارد ریال فراتر رفت
مدیرکل امور اقتصادی اردبیل:

سپرده بانک‌های اردبیل از ۱۷ هزار میلیارد ریال فراتر رفت

اردبیل - نوروزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: سپرده بانک‌های استان در شرایط کنونی بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در اردبیل به نسبت سایر استان‌ها، پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در سالجاری رونق بیشتری گرفته و به نسبت سپرده‌گذاری پرداخت تسهیلات نیز از شرایط مطلوبی برخودار بوده است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول امسال نسبت تسهیلات به سپرده در اردبیل ۷۶ درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد بوده است.

نسبت تسهیلات به سپرده در اردبیل ۵ درصد بیشتر از متوسط کشوری
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل همچنین گفت:‌ در کل شبکه بانکی استان این نسبت با شش درصد افزایش روبه‌رو بوده که تزریق نقدینگی بیشتر را نیز به حوزه‌های صنعت، کشاورزی شاهد بودیم.

نوروزی متوسط کشوری نسبت تسهیلات به سپرده را ۷۱ درصد اعلام کرد و افزود: ما در استان اردبیل پنج درصد از متوسط کشوری آمار و ارقاممان بیشتر است و در بین منطقه دو کشور وضعیت مطلوبی را داریم.

وی حجم سپرده استان اردبیل را ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: هر چند در استان‌های دیگر این حجم سپرده به مانند آذربایجان شرقی با ۸۷ هزار میلیارد تومان بالا است اما در بین استان‌های هم ردیف وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.

نرخ رشد تسهیلات بانکی در اردبیل ۳۷ درصد است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل نرخ سود سپرده‌های کشور را ۳۶ درصد و استان اردبیل را ۲۷ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ رشد تسهیلات بانکی در استان ۳۷ درصد و در سطح کشور ۳۵ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: ما رتبه معقول و منطقی هم در تسهیلات پرداختی و هم سپرده بانک‌ها شاهد هستیم که قطعا این روند تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: البته آمار بانک مرکزی شامل تمام مؤسسات مالی، بانک‌های دولتی و غیردولتی است که در سپرده‌گذاری نیز همین شرایط حاکم است به طوریکه در کل شبکه بانکی استان اعم از دولتی و بخش خصوصی ۱۷ هزار میلیارد ریال منابع وجود دارد.

سپرده ۱۴ بانک دولتی اردبیل ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است
مدیرکل امور اقتصادی اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: البته سپرده ۱۴ بانک دولتی استان اردبیل ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد این منابع بانکی باید صرف توسعه استان شود.

نوروزی اضافه کرد: تمام سعی و تلاشمان بر این است تا این منابع به شکل مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران واقعی قرار گیرد تا با پرهیز از هرگونه افزایش نقدینگی، زمینه توسعه استان و اشتغال فراهم آید.

کد خبر: ۶۲٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha