۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
ایجاد پُست و برق‌رسانی به معادن جنوب شهرستان‌های شاهرود و دامغان
معاون عمرانی استاندار سمنان خبر داد؛

ایجاد پُست و برق‌رسانی به معادن جنوب شهرستان‌های شاهرود و دامغان

سمنان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از ایجاد پُست و برق‌رسانی به معادن جنوب شهرستان‌های شاهرود و دامغان با پیگیری مسئولان خبر داد و گفت: این طرح در صورت تحقق می تواند به ایجاد سرمایه گذاری در جنوب استان سمنان کمک کند.

به گزارش خبرنگار بازار، منوچهر فخری ظهر یکشنبه در نشست پیگیری احداث خط و ایجاد پُست و برق‌رسانی به معادن جنوب شهرستان‌های شاهرود و دامغان در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه نواحی مذکور دارای ظرفیت های عظیم سرمایه گذاری در حوزه معدن هستند، تاکید کرد: سنگ های زینتی و همچنین کرومیت، پتاس و ... می تواند مهمترین ظرفیت های سرمایه گذاری جنوب شرقی استان سمنان محسوب شود.

وی با اشاره به موانع سرمایه گذاری در حوزه معدن و همچنین صنایع وابسته و فراوری معدنی در جنوب شرقی استان سمنان، تاکید کرد: فقدان برق یکی از مهمترین موضوعاتی است که در این راستا با آن روبرو هستیم.

معاون استاندار سمنان درباره تامین برق برای سرمایه گذاری در جنوب شرقی استان به خصوص در حوزه معدن تاکید کرد: شرکت‌های دولتی مانند برق، آب و ...  درخصوص فعالیت هایی که در استان قبول مسئولیت کردند، گزارش دهند تا مشخص شود چه دستگاه هایی باید برای این موارد پاسخگو باشند.

فخری ابراز کرد: در بحث احداث خط و ایجاد پُست و برق‌رسانی به معادن جنوب شهرستان‌های شاهرود و دامغان باید مشخص شود که اجرای این طرح صرفه اقتصادی برای سرمایه‌گذاران دارد و اگر بخش خصوصی برای اجرای طرح های اقتصادی در این مناطق اقدام‌ کرد، مشخص شود آیا در سه تا پنج سال، اعتباراتی را که هزینه کرده با درآمدزایی برمی گردد یا خیر تا بتوانیم در این زمینه رایزنی کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد پُست و برق‌رسانی به معادن جنوب شهرستان‌های شاهرود و دامغان می تواند به جذب سرمایه گذار منجر شود، ابراز کرد: تامین زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، جاده و ... مهمترین موانع سرمایه گذاری در این مناطق محسوب می‌شود که از مرکز شهرستان و استان نیز فاصله بسیاری دارند.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: در اجرای این طرح از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزیران مربوطه استفاده شود و نامه‌نگاری‌ها در این ارتباط از سوی مسئولان ارشد استان به مقامات کشوری ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۶۱٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha