۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
فعال‌تر شدن بخش خصوصی برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه ضروری است
استاندار آذربایجان‌شرقی:

فعال‌تر شدن بخش خصوصی برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه ضروری است

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایان مناقشه قره‌باغ و ضرورت مشارکت فعال در توسعه مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای هم‌مرز با استان، اهتمام جدی بخش خصوصی استان را در این زمینه خواستار شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در شصت و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با بیان اینکه مسئولیت توسعه روابط با کشورهای هم‌جوار به استان آذربایجان شرقی سپرده شده است، آمادگی استان را برای مشارکت در بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ و توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد.

وی از برگزاری دیدارهای مجازی با مسئولان و فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته آتی خبر داد و گفت: در این دیدارها، ظرفیت‌های خود را معرفی و نیازهای طرف‌های مقابل را بررسی خواهیم کرد.

پورمحمدی همچنین از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز خواست تا با اعزام هیأتی از فعالان اقتصادی استان، زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در ۲ کشور همسایه را به صورت عملی ارزیابی و برای نحوه مشارکت استان در این زمینه راهکار عملیاتی ارائه کند.

 استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها دو درصد از بازار جمهوری آذربایجان در اختیار ایران است، افزود: توسعه اقتصادی بدون صادرات قابل تحقق نیست و با توجه به تمایل بالای کشورهای همسایه به همکاری با ایران، باید به شکل موثر در این عرصه وارد شویم.

 پورمحمدی با تأکید بر اینکه در تقسیم کار ملی برای توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه، نقش آذربایجان شرقی آن‌طور که باید جدی نبوده است، گفت: با پیشنهاد و پیگیری‌های صورت‌گرفته، مسئولیت این کار به استان ما سپرده شده است و طرحی در این خصوص در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تهیه است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های فعالان عرصه تولید در استان قدردانی کرد و گفت: به‌رغم تمامی مشکلات و ناملایمات، رشد اقتصادی کشور و همچنین تراز مالی استان در سال جاری مثبت است و عملکرد منطقه آزاد ارس نیز رشد قابل توجهی داشته است.

 پورمحمدی با تأکید بر اینکه در سال پایانی دولت نباید شاهد کم‌کاری از سوی دستگاه‌های اجرایی باشیم، افزود: مقایسه عملکرد مدیران اجرایی و بانک‌های استان در سال پایانی دولت با سال‌های گذشته در دستور کار مدیریت ارشد استان است.

کد خبر: ۶۱٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha