۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
چگونه ایراد فنی گیربکس اتوماتیک را تشخیص دهیم؟
ابتدا توقف کنید سپس حرکت

چگونه ایراد فنی گیربکس اتوماتیک را تشخیص دهیم؟

گاهی ممکن است کوبش در زمان تعویض تمام دنده‌ها و وضعیت‌ها وجود داشته باشد. دلیل این نوع خرابی چیست؟ گاهی ممکن است در اثر ایجاد خطای الکترونیکی یا در صورت تعمیر و عدم تعریف صحیح دنده‌ها این خطا در خودرو رخ دهد.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از راه‌های شناسایی خرابی گیربکس اتوماتیک توجه به عملکرد و تعویض دنده‌ها است. گاهی ممکن است در اثر تعویض روغن نامناسب، عدم نگهداری صحیح، خرابی فیلترگیربکس و افزایش دما و... در تعویض دنده‌ها به ویژه دنده‌ای خاص کوبش ایجاد شود. اما گاهی ممکن است کوبش در زمان تعویض تمام دنده‌ها و وضعیت‌ها وجود داشته باشد. دلیل این نوع خرابی چیست؟ گاهی ممکن است در اثر ایجاد خطای الکترونیکی یا در صورت تعمیر و عدم تعریف صحیح دنده‌ها این خطا در خودرو رخ دهد. 

بنابراین برای حل این ایراد باید دوباره برای خودرو وضعیت دنده‌ها تعریف شود. بهترین حالت برای انجام این کار مراجعه به نمایندگی یا تعمیرگاه تخصصی است. اما در صورت عدم دسترسی به تعمیرگاه اقدام به جدا کردن سرباتری به مدت ۱۵ دقیقه و نصب مجدد آن کنید. سپس خودرو را روشن کنید و وضعیت دنده را از پارک به دنده عقب تغییر داده و ۲ تا ۳ ثانیه صبر کنید.

بعداز آن وضعیت دنده را از دنده عقب به خلاص سپس از خلاص به حرکت تغییر داده و ۲ تا ۳ ثانیه در هر وضعیت صبر کنید. این فرآیند را هشت مرتبه تکرار کنید و پس از آن خودرو را در وضعیت حرکت قرار داده و حرکت کرده و دنده‌ها را تک تک در دورهای مختلف افزایش دور و سپس کاهش دور دهید. با این فرآیند دنده عملکرد تعویض دنده از اول تعریف خواهد شد، توجه داشته باشید در زمان کوبش برای تمام وضعیت‌ها از جمله دنده عقب، خلاص، حرکت و... این عمل باید انجام شود.

کد خبر: ۶۱٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha