۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
صنعت فرانسه در وضعیت بحرانی

صنعت فرانسه در وضعیت بحرانی

سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی فرانسه ۱۳ درصد است؛ راه اندازی مجدد دستگاه تولید فرانسه، چالش اصلی دهه آینده خواهد بود.

به گزارش بازار، کمیساریای عالی برنامه ریزی فرانسه در گفتگو با هفته نامه ژورنال دو دیمانش اعلام کرد صنعت فرانسه در وضعیت بحرانی قرار دارد.

فرانسوا بایرو (François Bayrou) در مصاحبه با این هفته نامه فرانسوی زبان گفت دستگاه تولید در فرانسه در وضعیت بحرانی قرار دارد؛ با این حال برای اصلاح آن خیلی دیر نیست.

این مقام مسئول اظهارات خود را اینگونه استدلال کرد: همه متوجه این مسئله شده اند که اگر تولیدی نداشته باشیم که بتواند از طریق مالیات و پرداخت سهم تأمین مالی شود، نمی‌توانیم از لحاظ مالی از چنین الگوی اجتماعی سخاوتمندانه‌ای حمایت کنیم.

فرانسوا بایرو خاطرنشان کرد: با این حال، از این منظر، فرانسه در وضعیت بحرانی قرار دارد. سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی فرانسه ۱۳ درصد است؛ در حالی که این رقم در آلمان ۲۵ درصد و در ایتالیا ۱۹ درصد است! راه اندازی مجدد دستگاه تولید فرانسه، چالش اصلی دهه آینده خواهد بود.

کمیساریای عالی برنامه ریزی فرانسه که روابط نزدیکی با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دارد، در ادامه این مصاحبه گفت: دولت وظیفه دارد محصولات حیاتی و منافع عمومی را در برابر شماری از تولیدات حیاتی در جاهای دیگری غیر از اروپا که از بیست یا بیست و پنج سال پیش وجود داشته و اکنون از دست رفته است، تضمین کند.

بایرو ضمن اینکه راهبردی ملی را خواستار شد، دارو، برخی اجزای الکترونیکی، مواد اولیه مربوط به بخش هسته‌ای یا فیبر نوری، هورمون‌های موجود در حوزه دارویی و عناصری را که وارد فرآیند تولید محصولات کشاورزی می‌شوند، را در زمره محصولات حیاتی طبقه بندی کرد.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: بین دولت، دست اندرکاران موضوعات راهبردی کشور، فدراسیون‌ها و صنعتگران است که این حمایت باید به عنوان یک الزام ملی سازماندهی شود؛ چرا که آن‌ها بازیگران اصلی حوزه صنعت فرانسه هستند.

کد خبر: ۶۱٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha