۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
ظرفیت کارخانه‌های آرد استان کرمان باید افزایش یابد
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

ظرفیت کارخانه‌های آرد استان کرمان باید افزایش یابد

کرمان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: برای جلوگیری از وابستگی به واردات آرد باید ظرفیت کارخانه‌های آرد استان افزایش پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان کرمان به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان اتحادیه‌های مربوطه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.

بر این اساس تعیین نرخ نان‌های فانتزی به درخواست فرمانداران انجام و سقف نان فانتزی ۱۲۵ گرمی، ۹۰۰ تومان تعیین شد که به گفته داریوش ماهری سرپرست اداره کل غله استان کرمان، با توجه به آخرین نرخ نامه سال ۹۶ و تورم تاکنون ۳۸ درصد افزایش قیمت نشان می‌دهد که منطقی است و فرمانداران موظف شدند تا نرخ را بر این اساس در شهرستان ها اعلام کنند.

جلوگیری ورود آرد از استان‌های دیگر به داخل استان دستور کار دیگر جلسه بود که مقرر شد تا در نشستی کارشناسی بررسی و نتایج اعلام گردد.

در خصوص فصل خرید گندم ۱۴۰۰، پس از بررسی پیشنهاد ارگان‌های نظارتی و استانداری مقرر شد تا کرایه حمل کارخانجات به تفکیک اعلام شود به این صورت که تا مراکز خرید دولتی با خود دولت و از این مراکز تا سیلوها با کارخانجات آرد باشد.

نظارت بر کار نانوایی‌ها، چرخه توزیع آرد و کیفیت بهداشت کارخانجات آرد و نانوایی‌ها از دیگر مباحث مطرح در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان بود.

در ارتباط با آردهای مکشوفه نیز مقرر شد تا سازمان تعزیرات و صمت در این زمینه و ورود آردها به چرخه دوباره بررسی و تصمیم گیری کنند.

حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: کارخانه‌های آرد استان با ظرفیت ۴۰ درصد کار می‌کنند بنابراین برای جلوگیری از وابستگی به واردات آرد باید ظرفیت کارخانه‌های آرد استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی در سطح استان کرمان وجود دارد، تأکید کرد: نظارت بر نانوایی‌ها در استان باید افزایش یافته و نیروی انسانی لازم برای بازرسی از نانوایی‌ها نیز اضافه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: صدور مجوز نانوایی‌ها کشوری است و باید نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری شود.

کد خبر: ۶۱٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha