۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
مصرف برق در اصفهان ۵ مگاوات کاهش می‌یابد/ مدیریت مصرف گاز در نیروگاه‌ها
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مصرف برق در اصفهان ۵ مگاوات کاهش می‌یابد/ مدیریت مصرف گاز در نیروگاه‌ها

اصفهان– پیرپیران، مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: به منظور کاهش مصرف برق در سطح شهر و کاهش مصرف گاز در نیروگاه‌ها تعدیل سازی برق بلوارها و بزرگراه‌ها را در دستور کار داریم و با اجرای این طرح مصرف برق پنج مگاوات کاهش می‌یابد.

حمیدرضا پیرپیران در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای مانور سراسری تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق در اصفهان اظهار داشت: این امر به منظور ارتقاء کیفیت توان، اصلاح ساختار شبکه‌های فشار ضعیف، جابجایی و متعادل سازی بار فیدرهای فشار ضعیف و افزایش رضایتمندی مشترکان و شهروندان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون در دو منطقه برق شهرستان اصفهان اجرایی شده است، ابراز داشت: برای نمونه تاکنون در منطقه ۱۰ بیش از ۴۰ کیلومتر از شبکه برق تعدیل سازی شده است.

تعدیل سازی مصرف برق در بلوارها و بزرگراه‌ها
وی با بیان اینکه  تعدیل مصرف روشنایی معابر و استانداردسازی برق تحویلی به مشترکان از اهداف اصلی اجرای مانور سراسری تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق است و افزود: بر این اساس مقرر شده است روشنایی بلوارها و بزرگراه‌ها را تازمانی که مصرف گاز در نیروگاه‌ها باید کاهش یابد، یک در میان خاموش کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه طی یک سال اخیر ۳۲ هزار چراغ ۱۲۵ وات به چراغ ۲۰ وات ال ای دی  تبدیل شده است، گفت: با اجرای این طرح مصرف برق در این مناطق به یک ششم کاهش یافته و ۲۰ هزار چراغ ال ای دی دیگر جایگزین چراغ‌های ۱۲۵ واتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تعدیل مصرف معابر پنج مگا وات کاهش مصرف برق را خواهیم داشت، اضافه کرد: برای استانداردسازی برق تحویلی نیز در اصفهان در رتبه برتر قرار داریم و در آخرین آمار ولتاژ غیر استاندارد را نداریم.

برق تحویلی در ۹۵۰۰ نقطه اصفهان استاندارد نیست
پیرپیران با بیان اینکه ولتاژ قابل قبول بین ۲۰۰ تا ۲۰۷ ولت است، ابراز داشت: در اصفهان حدود ۶۰۰ هزار نقطه داریم که که پس از رصد ولتاژ این نقاط ۹ هزار و ۵۰۰ نقطه قابل قبول بوده و کمی از استاندارد فاصله داشته است.

وی با بیان اینکه استانداردسازی این نقاط نیز در دستور کار است، افزود: تاکنون امروز ۵۰۰ نقطه از نقاط قابل قبول به استاندارد رسیده است.

فعالیت ۵۰ اکیپ برای تعمیرات خطوط برق اصفهان
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه ۵۰ اکیپ در سطح شهرستان در حال اجرای مانور سراسری تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع برق برای تعدیل روشنایی هستند، اضافه کرد: در بحث استانداردسازی ولتاژ نیز سرگروه‌های ۱۰ گانه در ۱۷ نقطه با ۳۰ اکیپ در حال اصلاح نقاط هستند.

وی با بیان اینکه تلاش ما برطرف کردن نقاط ضعف اصلاح نقاط است، ادامه داد: هدف از این مانورها پویایی همکاران است هر چند در اصفهان همواره فعالیت‌ها به خوبی دنبال شده است.

کد خبر: ۶۱٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha