۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
هم افزایی قوا منجر به رفع مشکلات اقتصادی می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هم افزایی قوا منجر به رفع مشکلات اقتصادی می‌شود

کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن می‌گوید پرداخت یارانه معیشتی مصوب مجلس نشان داد که مجلس یازدهم دولت را وادار به کار و فعالیت کرده و این موضوع را در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات اقتصادی باید به فال نیک گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره اجرای قانون معیشتی مجلس، گفت: پرداخت یارانه معیشتی مصوب مجلس به مردم نشان داد که مجلس یازدهم دولت را وادار به کار و فعالیت کرده و در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات اقتصادی این موضوع را باید به فال نیک گرفت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم دولت در اجرای طرح مجلس دقت لازم را به کار برد، افزود: با توجه به شرایط و مشکلات کنونی، مجلس یازدهم در بسیاری مواقع با دولت مدارا کرده و این رویه تا پایان دوره نیز تداوم خواهد یافت مشروط بر اینکه این تعامل دوطرفه باشد به این معنا که دولت نیز با مجلس همکاری کند.

وی اضافه کرد: آقای روحانی در سال ۹۲ در نخستین جلسات حضور خود در مجلس اذعان کرد که «من مجری قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس هستم» اما طی سال‌های اخیر به ویژه در دوره مجلس یازدهم، از گفته خود عدول کرده و این امر جای تاسف دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ممکن است، قانونی در مجلس تصویب شود که به مذاق عده‌ای خوش نیاید، اما باید به این نکته توجه کرد که قانون فصل الخطاب است و همه باید به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: براساس قانون اساسی حیطه اختیارات و وظایف هر یک از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص است بنابراین سوال، ابهام و بن بست لاینحلی در نحوه تعامل مجلس و دولت و اجرای وظایف وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند ممکن است برخی با قوانین مصوب مجلس مخالف باشند اما قانون پس از ابلاغ از سوی رئیس مجلس برای همه لازم الاجرا است، ادامه داد: هم افزایی قوا می‌تواند منجر به رفع بسیاری از مشکلات و ارتقا وضعیت اقتصادی مردم شود اما در صورت وجود اختلاف نظر، راهکارها در قانون اساسی پیش بینی شده است.

کد خبر: ۶۱٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha