۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
 آب شرب ۱۵ شهر و ۱۹۴ روستا از سد طالقان تامین می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

 آب شرب ۱۵ شهر و ۱۹۴ روستا از سد طالقان تامین می‌شود

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت:آب شرب ۱۵ شهر و ۱۹۴ روستای شهرستان قزوین از سد طالقان تامین می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، یدالله ملکی عصر شنبه در بازدید استاندار قزوین از تصفیه خانه طرح آبرسانی شهرستان آبیک از سد طالقان با اشاره به لزوم اجرای طرح آبرسانی از سد طالقان اظهار داشت: مشکلاتی که مردم شهرستان آبیک در خصوص آب شرب دارند این طرح را به یکی از اولویت های استان تبدیل کرده است و از این رو همه امکانات در مسیر بهره برداری هرچه زودتر این پروژه به کار گیری شده است.

وی بیان کرد: انتقال آب از سد طالقان برای آبرسانی به شهرستان آبیک نیازمند اجرای طرح تصفیه خانه است که امیدواریم تا شش ماه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین خاطرنشان کرد: تاکنون اجرای این طرح نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که پس از بهره برداری کامل این پروژه که به صورت بی او تی در حال اجراست میتواند سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب را تصفیه کند.

ملکی گفت: کلرزنی، هوادهی، لگن گیر و آشغال گیر از مراحل ۲۳ گانه این تصفیه خانه است که آبرسانی ۱۵ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین را بر عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح آب شرب بیش از ۸۰ درصد از جمعیت استان قزوین را تامین می کند و امیدواریم تا افق ۱۴۲۵ بتوانیم به طور کامل این طرح را اجرایی کنیم.

آبرسانی به آبیک تا پایان دولت اجرایی می شود
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز در ادامه این بازدید اظهار داشت: آبرسانی به شهرستان آبیک امروز به عنوان یکی از اولویت های اجرایی در استان قزوین مطرح است و با توجه به عزمی که در استان قزوین برای اجرای این پروژه ایجاد شده است امیدواریم بتوانیم تا اردیبهشت ماه سال آینده این طرح را به بهره برداری برسانیم.

وی عنوان کرد: تلاش دولت این است که طرح های اولویت دار تا پایان کار دولت به بهره برداری برسد که این طرح نیز از پروژه های اولویت دار محسوب می شود که نیاز جمعیت ساکن در شهرستان آبیک را پاسخ خواهد گفت.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر تلاش ما این است که پیمانکار مناسب برای این پروژه انتخاب شود که عملیات اجرایی طرح هرچه سریعتر ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۶۱٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      ۱۵شهر از آب طالقان استفاده می کنند اما جاده ۳۵کیلومتری هشتگرد طالقان بعد از سی سال هنوز مورد بهره برداری نرسیده است