۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
آغاز طرح توسعه ۸۰ هکتاری جنگلکاری در گردنه اسدآباد
رئیس منابع طبیعی اسدآباد عنوان کرد:

آغاز طرح توسعه ۸۰ هکتاری جنگلکاری در گردنه اسدآباد

همدان - رئیس منابع طبیعی شهرستان اسدآباد گفت: کاشت درخت در راستای اجرای طرح توسعه جنگل در ۸۰ هکتار از اراضی مجاور گردنه اسدآباد آغاز شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان؛ بهزاد شاهمردی اظهار کرد: گونه‌هایی نظیر داغ داغان، راناس، انار وحشی، زالزالک، سنجد و سماق در حال کاشت است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این واکاری و کاشت نهال در بخش «آجین» در حال اجرا است؛ یادآور شد: سال گذشته طرح ۵۰ هکتاری توسعه جنگل با کاشت نهال در شهر آجین از توابع اسدآباد پایان یافت اما به واسطه شرایط جوی و نامناسب بودن زمین بخشی از این نهال ها از بین رفته است.

رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری اسدآباد عنوان کرد: امسال با همکاری شهرداری آجین واکاری در این مناطق از سر گرفته شده و اداره منابع طبیعی نسبت به تهیه نهال بلوط، زالزالک و انار وحشی و شهرداری نسبت به کاشت بذر و نهال در چاله درختان خشک شده اقدام کرد.

شاهمردی ادامه داد: انتقال نهال از کرج به اسدآباد و متفاوت بودن خاک این محل با اقلیم منطقه، نوع کار، نحوه حمل نهال، میزان آبیاری، نوع خاک و محل کاشت در خشک شدن بسیار موثر بوده بنابراین طرح واکاری برای احیای دوباره صورت می گیرد.

وی گفت: وسعت اراضی منابع طبیعی اسدآباد ۵۹ هزار هکتار بوده و تاکنون در ۲۶۰ هکتار از این اراضی نسبت به کاشت نهال اقدام شده و این شهرستان دارای جنگل طبیعی نبوده بلکه جنگل های موجود دست کاشت هستند.

کد خبر: ۶۱٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha