۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
آمریکا در حال تجربه بدترین بحران بیکاری در تاریخ خود است
وزیر کار سابق آمریکا:

آمریکا در حال تجربه بدترین بحران بیکاری در تاریخ خود است

رابرت بی ریش، وزیر کار سابق آمریکا گفت: در حال حاضر شاهد بدترین بحران بیکاری در این کشور از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ هستیم.

به گزارش بازار، رابرت بی ریش وزیر کار آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی نیوز گفت: آمریکا درحال تجربه بدترین بحران بیکاری در تاریخ خود است.

وی گفت: ما در حقیقت در حال حاضر شاهد بدترین بحران بیکاری در این کشور از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ هستیم. این بحران به مراتب بدتر از دوران ورشکستی بزرگ است که طی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ شاهدش بودیم. در ارتباط با تعداد افراد و همچنین در ارتباط با سطح خسارت‌ها هم باید بگویم که تنها ارائه کمک‌های اقتصادی کارساز نیست. تنها این موضوع مطرح نیست که سبب ایجاد تحرک در اقتصاد شویم. این موضوع مطرح است که برای میلیون‌ها شهروند آمریکایی کمک‌های بسیار زیادی ارائه نماییم تا آن‌ها بتوانند طی چندین ماه آینده زندگی کنند.

بی ریش گفت: ما همچنین ثروتمندتر از هر زمانی بر روی کره زمین هستیم. ما در ارتباط با افراد و جان افراد و همچنین کودکانی صحبت می‌کنیم که نمی‌توانند برای خودشان غذا بخرند و باید در صف دریافت غذا از سازمان‌های خیریه بایستند تا بتوانند سبدهای غذایی دریافت کنند. این موضوع تنها در شهرها و مناطق فقیرنشین نیست بلکه ما در حومه شهرها هم شاهد این موضوع می‌باشیم. اکنون افرادی از سازمان‌های خیریه غذا دریافت می‌کنند که پیشتر هیچگاه در صف غذا نایستاده بودند. این یک تراژدی انسانی است. ما نمی‌توانیم تا تابستان سال آینده منتظر بمانیم، ما باید کاری کنیم که مردم بتوانند زندگی کنند، زیرا این یک بحران ملی است. بار دیگر می‌خواهم بر روی این موضوع تأکید کنم که ما از دهه ۱۹۳۰ تاکنون شاهد چنین چیزی نبوده ایم. ما شاهد یک بحران بهداشتی نبوده ایم. این مسئله‌ای جدی از زمان شیوع همه گیری ۱۹۱۸ محسوب می‌شود. ما اکنون در یک وضعیت وحشتناک به سر می‌بریم. نیازی نیست که من در برنامه شما در ارتباط با این مسائل صحبت کنم، زیرا همه مردم در حال تجربه این موضوع هستند، اما باید به مقامات خود در واشنگتن این موضوع را بگوییم، زیرا آن‌ها شرایط را درک نکرده اند.

کد خبر: ۶۱٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha