۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
افزایش ظرفیت مسافری به ١٠ میلیون نفر با افتتاح ترمینال سلام
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد

افزایش ظرفیت مسافری به ١٠ میلیون نفر با افتتاح ترمینال سلام

کربلایی، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با افتتاح ترمینال شماره ٢ (سلام) ظرفیت مسافری به ١٠ میلیون نفر افزایش و در فاز بعدی این ظرفیت را به ٤٠ میلیون مسافر می رسانیم.

به گزارش بازار، جلسه شورای معاونین و مشاورین دبیرخانه و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ، کربلایی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران مناطق آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مرتضی بانک در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به آثار منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد کشور جامعه درمان و بهداشت کشور را به دلیل پایمردی و ایستادگی در مبارزه با بیماری قابل احترام خواند و به یاد شهدای سلامت ادای احترام نمود .

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در ادامه گفت: منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یک مزیت ویژه برای پایتخت است که اگر پروژه آن خیلی خوب اجرا شود یک ظرفیت خوب برای کشور است که می تواند آثار خوب اقتصادی داشته باشد.

بانک در بخشی از این جلسه خبر داد: دومین آئین افتتاح پروژه های مناطق آزاد انزلی، ماکو و قشم با حضور ریاست محترم جمهور و بزودی صورت می گیرد.

کربلایی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز ضمن اشاره به جایگاه ملی شهر فرودگاهی گفت : شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) علیرغم اینکه یک پروژه بزرگ و ملی است و یک ظرفیت قانونی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود، ولی مورد توجه قرار گرفته است. کربلایی ادامه داد: امیدواریم دبیرخانه توجه ویژه ای به این منطقه آزادتجاری داشته باشند و کمک کنند تا بتوانیم موانع پیش رو را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با افتتاح ترمینال شماره ٢ (سلام) ظرفیت مسافری به ١٠ میلیون نفر افزایش و در فاز بعدی این ظرفیت را به ٤٠ میلیون مسافر می رسانیم و با افزایش درآمدهای هوانوردی اجرای زیرساخت های لجستیکی و بندر خشک را در دستور کار قرار می دهیم.

همچنین فرزاد یادگاریان مدیرکل منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به ارائه گزارش عملکرد این منطقه پرداخت و مدیران مناطق آزاد و شورای معاونین و مشاورین دبیرخانه نیز هر یک به بیان دیدگاه ها و مسائل پیش رو پرداختند.

کد خبر: ۶۱٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha