۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
 از طرح روستا بازار حمایت نشد
مدیر عامل جدید اتحادیه دامداران ایران:

از طرح روستا بازار حمایت نشد

سلطانی سروستانی، مدیر عامل جدید اتحادیه دامداران ایران گفت: مسئولان زیر ساخت های بهداشتی طرح روستا بازار را فراهم نمی کنند.

به گزارش بازار، سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل جدید اتحادیه دامداران ایران گفت: در حال حاضر در ۷ نطقه از میادین میوه و تره بار اقدام به عرضه گوشت با ۱۵ درصد قیمت کمتر از بازار کرده ایم که مورد استقبال هموطنان قرار گرفته و آمادگی فعایت برای تمامی میادین هستیم.

وی ادامه داد: در شهر مشهد با راه اندازی روستا بازار گوشت کیلویی ۱۰۵ هزار تومان عرضه می شود حال اینکه همین گوشت در بازار آزاد ۱۲۰ هزار تومانی به فروش می رسد.

سعید سلطانی سروستانی ادامه داد: قیمت تمام شده هر کیلو دام زنده سنگین ۴۵ هزار و هر کیلو دام زنده سبک ۵۴ هزار تومان برای دامداران تمام می شود که در صورت حمایت از تولید کنندگان می بایست هر کیلو گوشت به نرخ ۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان از آنها خریداری شود.

وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام کشور گوشت را به صورت ۵ تکه به مبلغ ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان و دام زنده را بین ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان خریداری می کند.

وی بیشترین سود حاصل از رنج دامداران را نصیب چوبداران و سلف خران دانست و گفت: چوبداران به دلیل مشکلات مالی تولید کنندگان، مبادرت به پیش خرید دام کرده و با سود بسیار آن را به واسطه ها فروخته و با همین چرخه گوشت با قیمت گزاف به دست مصرف کننده می رسد.

وی افزود: با کاهش تقاضا و افزایش عرضه ضربه سنگینی به پیکره دامداری کشور به خصوص پروار بندان وارد شده است.

کد خبر: ۶۱٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha