۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
رفع تصرف هزار میلیارد ریال از اراضی ملی در تهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

رفع تصرف هزار میلیارد ریال از اراضی ملی در تهران

محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بازنگری طرح تفصیلی و تخصیص اعتبار جهت بافت فرسوده شهر بومهن خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، خلیل محبت‌خواه درخصوص سفر به شهرهای دماوند، بومهن و پردیس در شرق تهران و تصمیمات گرفته شده در این زمینه، اظهار داشت: در این سفر دیدارهای جداگانه‌ای با فرماندار پردیس، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و شهرداران بومهن و پردیس انجام شد.

وی ادامه داد: در این دیدارها اولویت بازنگری طرح تفصیلی شهر بومهن و همچنین موارد مربوط به کسب و کارهای تولیدی در شرق تهران به لحاظ تعیین تکلیف موارد در کمیسیون ماده ۵ و کارگروه امور زیربنایی با حفظ قوانین و مقررات مطرح شد.

وی افزود: در خصوص وضعیت نامساعد بافت فرسوده شهر بومهن و تخصیص اعتبار مقرر شد معاونت مسکن و بازآفرینی موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد و در اولین فرصت بازدیدی از این منطقه حاشیه‌نشین و فرسوده داشته باشد تا به جد در ستاد بازآفرینی استان تهران به لحاظ اهمیت موضوع پیگیری‌های لازم انجام شود.

محبت‌خواه تصریح کرد: در راستای تعامل سازنده‌ای که با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس وجود دارد، خوشبختانه طی دو دو روز اخیر در ادامه روند رفع تصرفات از اراضی ملی، سه هکتار از اراضی ملی پلاک ۱۰ اصلی موسوم به مهرآباد دماوند به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

وی ادامه داد:‌ انتظار این است که روسای حوزه شرق موضوع رفع تصرف را در اولویت کاری قرار دهند. در همین راستا دیداری با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس انجام گرفت که ضمن تقدیر از تعامل خوب ایشان مقرر شد، همکاری‌های دادستانی پردیس و تعامل در خصوص رفع تصرفات با شدت و قدرت ادامه پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر موضوع تامین نیروی انسانی و ساختمان اداری مناسب برای همکاران شهر پردیس اطمینان داد، معاونت توسعه پیگیر ساختمان جدید اداری پردیس در فاز ۵ شهر جدید مطابق مذاکره با مدیرعامل شهر پردیس باشد.

وی همچنین با اشاره به بازدید از بهسازی و احداث باند دوم پروژه ساران –کیلان اظهار داشت: این پروژه‌ در اتصال استان تهران به سمنان نقش مهمی دارد اما به دلیل محدودیت‌های اعتباری تنها از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. به‌منظور تامین اعتبار این پروژه ملی پیگیری‌های جدیدی در دستور کار خود قرار گرفته است.

کد خبر: ۶۱٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha