۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
حمله هکرها به پایگاه داده شرکت «مایکروسافت»

حمله هکرها به پایگاه داده شرکت «مایکروسافت»

شرکت «مایکروسافت» اعلام کرد که در جریان حملات سایبری اخیر به شبکه‌های آمریکا، اطلاعات ۴۰ شرکت از مشتریان آنها به سرقت رفته است.

به گزارش بازار، بعد از نهادها و سازمان‌های مختلف آمریکایی از جمله وزارتخانه‌های خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی هسته‌ای این کشور که طی روزهای اخیر هدف حملات سایبری سنگین قرار گرفتند، شرکت فناوری و نرم‌افزاری «مایکروسافت» نیز از این حملات در امان نماند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، شرکت مایکروسافت بامداد جمعه (به وقت تهران) در بیانیه‌ای اعلام کرد پایگاه داده آنها نیز در این حملات سایبری هدف قرار گرفته و اطلاعات ۴۰ شرکت که مشتری آنها بوده‌اند در جریان این حملات به سرقت رفته است.

در بیانیه مایکروسافت آمده است برخی از شرکت‌هایی که اطلاعاتشان به سرقت رفته، در فلسطین اشغالی و امارات عربی متحده مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، مایکروسافت با بیان اینکه حملات اخیر به آمریکا بر روی شبکه‌های حیاتی خصوصی و دولتی این کشور «تاثیر گذاشته»، خواستار «واکنش امنیت سایبری جهانی» در پاسخ به این حملات شد.

به نوشته وبگاه تایمزاسرائیل، یک مقام آمریکایی می‌گوید این حملات را می‌توان «بدترین» نوع از نفوذ هکرها به شبکه‌های ایالات متحده در تاریخ این کشور نام‌گذاری کرد

کد خبر: ۶۱٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha