۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
احتمال تعطیلی ۲۰ روزه فرودگاه اهواز/ ترمینال جدید فرودگاه آبادان آماده بهره‌برداری است
استاندار خوزستان مطرح کرد:

احتمال تعطیلی ۲۰ روزه فرودگاه اهواز/ ترمینال جدید فرودگاه آبادان آماده بهره‌برداری است

اهواز- شریعتی، استاندار خوزستان گفت: با توجه به ارتقای سطح کیفی زیرساخت‌ها به خصوص در فرودگاه اهواز اگر لازم باشد، ۲۰ روز این فرودگاه را تعطیل می‌کنیم تا کارهای آن از جمله بهبود کاهش دید افقی انجام شود.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا شریعتی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز با اشاره به اینکه در اهواز به علت وجود ریزگردها، پروازها با کاهش دید افقی همراه است، اظهار کرد: با کمک شرکت فرودگاه کشور دو آی ال اس برای فرودگاه اهواز خریداری شد که مراحل نصب یکی از آنها در حال انجام است؛ همچنین با توافق با مسئولان فرودگاه کشور، ۱۴ محل توقف برای هواپیماهای این فرودگاه ساخته می‌شوند تا بتوان خدمات بهتری در این زمینه داده شود.

وی با تاکید بر اینکه سالن فرودگاه اهواز ظرفیت این همه مسافر را نداشت، توضیح داد: فرودگاه اهواز شرایط بسیار نامساعدی به نسبت جمعیتش داشت که در این راستا خدماتی که باید به مسافران در اهواز داده می‌شد، متناسب با حجم عملیات، کار و هزینه‌ای که مردم می‌کردند، به نسبت سایر فرودگاه‌ها نبود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهر اهواز نیاز به فرودگاه جدیدی داشت، عنوان کرد: این فرودگاه با توجه به مسائل تحریم علیه کشور، روندی کندی را در زمینه به بهره‌برداری داشت که حل مسئله تا حدودی برطرف شده است.

شریعتی ابراز کرد: با توجه به ارتقای سطح کیفی زیرساخت‌ها به خصوص در فرودگاه اهواز اگر لازم باشد، ۲۰ روز این فرودگاه را تعطیل می‌کنیم تا کارهای آن از جمله بهبود کاهش دید افقی انجام شود.

وی به برشماری بهره‌برداری به دیگر پروژه‌های فرودگاهی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های زیادی در بندر امام خمینی(ره) وجود دارند که به بهره‌برداری خواهند رسید، همچنین کمربندی ماهشهر به هندیجان رو به اتمام هست و راه‌آهن دو خطه شدن راه آهن اهواز به اندیمشک رو به پایان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ترمینال فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز آماده بهره‌برداری است و امید است تا پایان سال و یا قبل از پایان این دولت، چهار خطه شدن مسیر رامهرمز به بهبهان، هفتکل به باغملک بتوان به بهره‌برداری رساند؛ همچنین امید می‌رود که دو فرودگاه مسجدسلیمان و بهبهان تا قبل از پایان این دولت کار عملیات پرواز خود را آغاز خواهند کنند.

کد خبر: ۶۱٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • CA ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      0 0
      سلام فرودگاه جدید اهواز شهر فرودگاهی باید ایجاد شود وکسی حق ندارد جلوی آن رابگیرد