۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
فرودگاه جدید در اهواز احداث نمی‌شود/ اتصال راه آهن خرمشهر به بصره
وزیر راه و شهرسازی:

فرودگاه جدید در اهواز احداث نمی‌شود/ اتصال راه آهن خرمشهر به بصره

اهواز- اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: باید طرح توسعه فرودگاه فعلی اهواز را پیش ببریم چرا که به فکر ساخت فرودگاه جدید نیستیم و باید همین تلاش‌ها و پروژه‌ها در همین فرودگاه فعلی اهواز انجام شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز اظهار کرد: مسائل مربوط به هوانیروز در خصوص فرودگاه اهواز قطعاً قابل‌حل است و در همین خصوص مذاکرات و توافقاتی با استاندار خوزستان برای حل مشکل داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: باید طرح توسعه فرودگاه فعلی اهواز را پیش ببریم چرا که به فکر ساخت فرودگاه جدید نیستیم و باید همین تلاش‌ها و پروژه‌ها در همین فرودگاه فعلی اهواز انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی به معضل سال‌های اخیر در استان خوزستان که آب‌گرفتگی معابر و خانه‌ها است، اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین نیاز خوزستان در شهرها بحث جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی است تا مردم آسیب نبینند، در این خصوص باید اجازه دهیم که شرکت فاضلاب کار خود را بکند و کسی دریچه فاضلاب را باز نکند تا آب باران از آن عبور کند و برای مردم گرفتاری درست کند.

اسلامی با اشاره به اینکه تا پایان دولت فعلی، حداقل ۲۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌ها و حدود ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی به راه‌های خوزستان افزوده می‌شود، گفت: اخیراً توافقات خوبی با دولت عراق برای اتصال ریلی به این کشور از طریق تکمیل راه ‌آهن شلمچه به بصره داشته‌ایم به گونه اینکه این طرح هم‌اکنون آماده کلنگ زنی است و حتی پیمانکار آن نیز انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل باید گام‌های بعدی توسعه فرودگاه فعلی اهواز به ‌سرعت آغاز و انجام شود ضمن اینکه دو سال قبل دید مجاز در این فرودگاه یک هزار و ۲۰۰ بود که خوشبختانه اکنون با اقدامات صورت گرفته در حال رسیدن به ۶۰۰ متر است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید شرایط و مدیریت در فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سلیمانی در حد نام این سردار شهید باشد، گفت: ارتقای سطح فرودگاه و نصب سامانه‌های جدید آن، فرودگاه اهواز را به فرودگاهی در خور شأن مردم این استان مبدل کرده است.

کد خبر: ۶۱٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • FR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      1 0
      فرودگاه جدید اهواز باید درست شود وحرفی روی آن نباید زده شود این فرودگاه در شان مردم اهواز نیست به گفته وزیر راه وشهرسازی
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      1 1
      سلام فرودگاه جدید اهواز باید احداث شود باتشکر