۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
 قرارداد تامین ۳۱۵ دستگاه واگن برای توسعه خطوط مترویی در دست اجرا است
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

قرارداد تامین ۳۱۵ دستگاه واگن برای توسعه خطوط مترویی در دست اجرا است

زنجان- معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در راستای حمایت دولت برای توسعه خطوط مترویی قرارداد تامین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در دست اجرا و تا کنون ۱۰۰ دستگاه واگن به این شهرها تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین رجب صلاحی ظهر پنجشنبه در مراسم تحویل ۵۰ دستگاه واگن متروی تولیدی در شرکت ایریکوی ابهر برای متروی تبریز، اصفهان و شیراز که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: هزینه احداث هر کیلومتر خط مترویی به همراه ناوگان یک هزار میلیارد تومان است. 

وی  با بیان اینکه دولت تاکنون بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری پرداخت کرده است، اظهار داشت: از این مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم و دوازدهم در قالب انتشار اوراق مالی- اسلامی، تسهیلات و سایر کمک ها تخصیص یافته است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، به مزایای استفاده از خطوط حمل و نقل ریلی درون شهری اشاره کردو گفت: استفاده از خطوط حمل و نقل ریلی ۵۰۰ میلیون لیتر مصرف سوخت در سال را به دنبال دارد. 

صلاحی تاکید کرد: در صورت اتمام عملیات ساخت و بهره برداری از خطوط مترویی در کلان شهرها نیازمند تامین حداقل دو هزارو ۵۰۰ دستگاه واگن هستیم که طبق برنامه ششم توسعه تامین دو هزار دستگاه واگن از طریق وزارت کشور و در قالب فاینانس در دستور کار قرار گرفته است .

وی گفت: در راستای حمایت دولت برای توسعه خطوط مترویی قرارداد تامین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که در همین دولت ۱۰۰ دستگاه واگن به این شهرها تحویل داده شده است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،تصریح کرد: برنامه احداث ۹۳۰ کیلومتر خط مترویی در ۱۰ شهر کشور با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر در حال انجام است که از این تعداد خطوط پنج شهر کشور از جمله  مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به طول ۳۳۸ کیلومتر در حال بهره بردای است.

صلاحی افزود: دراین میان ۵۳ درصد آن در دولت یازدهم و دوازدهم راه اندازی شده و ۲۵۰ کیلومتر هم در دست ساخت و توسعه است.

کد خبر: ۶۱٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha