۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در بخش صنعت در اردبیل
رئیس سازمان صمت اردبیل مطرح کرد؛

پرداخت ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در بخش صنعت در اردبیل

اردبیل - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ و در بخش صنعت در استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رامین صادقی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل گفت: تاکنون ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۸ و در بخش صنعت در استان اردبیل پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تسهیلات تبصره ۱۸ رسما به استان‌ها ابلاغ شده و ما با هدف تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام از محل این منابع تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با یادآوری اینکه از ابتدای امسال واحدهای واجد شرایط در بهره‌مندی از این تسهیلات شناسایی شده‌اند، افزود: اعتبار اولیه برای پرداخت تسهیلات از این محل ۲۲۳ میلیارد تومان بوده که در مرحله اول ۴۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته بود.

صادقی گفت: بیش از ۲۲۰ نفر از صاحبان صنایع برای بهره‌مندی از این تسهیلات به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ثبت نام کرده‌اند که در کمیته بررسی طرح‌ها از این رقم ۴۷۰ میلیارد تومان منابع مصوب شده تا ۷ بانک عامل نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

وی بیان کرد: بانک‌های عامل تلاش می‌کنند تا براساس بخشنامه بانک مرکزی و هیئت دولت این منابع را با کمترین موانع پرداخت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: برخی از بانک‌ها پرداخت این تسهیلات را با اقساط ماهانه در نظر گرفته‌اند که البته با اعتراض صنعتگران مواجه شد و قرار شد بازپرداخت این تسهیلات با تنفس یک ساله و به شکل ۶ ماهه انجام شود.

صادقی جایگاه چهاردهم استان را در جذب منابع تبصره ۱۸ یادآور شد و گفت: امیدواریم تا پایان امسال در بخش صنعت از محل تبصره ۱۸ منابع خوبی دریافت شود.

وی همچنین به بررسی ۱۲ پرونده صنعتگران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و خاطرنشان کرد: عمده این پرونده‌ها مربوط به بدهی صنعتگران به شرکت گاز، مالیات و تعیین تکلیف بدهی معوق آنها به بانک‌هاست که با تاکید استاندار اردبیل قرار شد موانع و مشکلات برطرف و تقویت تولید و تثبیت اشتغال اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۶٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha