۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
روزهای آتی برای توافق برگزیت سرنوشت ساز است
رئیس کمیسیون اروپا:

روزهای آتی برای توافق برگزیت سرنوشت ساز است

درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد روزهای آتی برای دستیابی به توافق در مورد روابط پسابرگزیت بین لندن و بروکسل سرنوشت ساز خواهد بود، اما مسئله حق ماهیگیری همچنان بسیار پیچیده است.

به گزارش بازار، در حالی که دو هفته تا تاریخ قطعی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (نیمه شب ۳۱ دسامبر) باقی است، فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در پارلمان اروپا اعلام کرد: «گاهی احساس می‌کنیم که در مورد مسئله ماهیگیری به راه حلی دست نخواهیم یافت.»

وی با این حال، از پیشرفت‌هایی در مورد دو مسئله مهم دیگر مذاکرات خبر داد و گفت راهی برای توافق، هر چند بسیار محدود وجود دارد.

رئیس دستگاه اجرایی اروپا در مورد شرایط رقابت عادلانه از یک سازش در مورد یک «ساز و کار قوی غیر قابل بازگشت» استانداردها بین اروپایی‌ها و انگلیس در زمینه‌های زیست محیطی، اجتماعی و مالیاتی خبر داد که یک «گام بزرگ رو به جلو» است.

فون درلاین در ارتباط با مسئله حاکمیتی این توافق برای حل و فصل اختلافات، گفت این مسئله تا حد زیادی حل و فصل شده است.

انگلیس که در تاریخ ۳۱ ژانویه به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد، ۳۱ دسامبر بازار واحد و اتحادیه گمرکی را به طور قطعی کنار خواهد گذاشت.

بدون توافق تجاری، تبادلات این کشور با اتحادیه اروپا تنها براساس قوانین سازمان جهانی تجارت و براساس تعرفه‌های گمرکی یا سهمیه انجام خواهد شد.

شوک ناشی از عدم دستیابی به توافق، پیامدهای سنگینی برای اقتصادهایی خواهد داشت که هم اکنون به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته اند.

کد خبر: ۶۱٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha