۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
حضور قطر در هیات مدیره سازمان بین المللی کار به نفع ایران است
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حضور قطر در هیات مدیره سازمان بین المللی کار به نفع ایران است

شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصمم هستیم از حضور قطر در ترکیب هیئت مدیره سازمان بین‌المللی کار حمایت کنیم و وجود این کشور را در ترکیب هیات مدیره سازمان بین المللی کار(ILo) به نفع منطقه می‌دانیم.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست کمیته مشترک همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت توسعه اداری کار و امور اجتماعی دولت قطر به صورت مجازی برگزار شد.

حاتم شاکرمی در دیداری که از طریق ویدئو کنفرانس با محمدحسن آل عبیدلی معاون روابط کار کشور قطر انجام شد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و استقبال از تصویب قانون شماره ۱۸ و ملغی کردن نظام کفالت در کشور قطر گفت : از تلاش های شما در تصویب این قانون که  با استقبال بین المللی روبرو شد تشکر می‌کنم و امیدوارم این اقدام ارزشمند و پیشتاز دولت قطر بعد از دو دهه به بهبود مدیریت بازار کار در داخل کشور وکل منطقه منجر شود.

وی با اشاره به حضور کشور قطر در ترکیب هیات مدیره سازمان بین المللی کار گفت:  مصمم هستیم از حضور قطر در ترکیب هیئت مدیره سازمان بین‌المللی کار حمایت کنیم و وجود این کشور را در ترکیب هیات مدیره سازمان بین المللی کار( ILo )را به نفع منطقه می‌دانیم.

وی افزود : همچنین از تمام ظرفیت های خود برای ترغیب و همراه کردن نظر سایر کشورها در زمینه حمایت از نامزدی کشور قطر برای حضور در ترکیب هیئت مدیره سازمان بین‌المللی کار تلاش خواهیم کرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که آماده تبادل تجربیات در زمینه آموزش و  بازرسی کار از بنگاه های تولیدی، صنعتی و خدماتی هستیم، تصریح کرد: امیدوارم در تفاهم‌نامه در زمینه رسیدگی به اختلافات کارگری، کارفرمایی، نظام‌های مزدی و چگونگی تشکیل تشکل‌های کارگری نیز از تجربیات دو کشور استفاده شود.

شاکرمی گفت: این تفاهم‌نامه زمینه تبادل تجربیات و همکاری های لازم را در حوزه های بازرسی کار، آموزش های بازرسی کار و تدوین استانداردهای نوین در زمینه بازرسی کار و روابط کار را مهیا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه روابط کار و هم مدیریت بازار کار، کشور قطر را جز کشورهای پیشتاز منطقه می‌دانیم و امیدواریم در این زمینه همکاری های بیشتری داشته باشیم و زمینه تبادل نیروی کار ماهر را با پوشش بیمه ای فراهم کنیم.

در ادامه این نشست، محمدحسن آل عبیدلی معاون روابط کار کشور قطر گفت: روابط بین ایران و قطر در همه زمینه ها از جمله روابط کار بسیار خوب است و امیدواریم بتوانیم این روابط را در زمینه های کارگری و سایر زمینه ها نیز گسترش داده و بهبود بخشیم.

وی افزود: با توجه به تصویب چند قانون در این کشور از جمله لغو نظام کفالت و تصویب قانون حداقل دستمزد و قانون مجازات عدم پرداخت دستمزدها قوانین مربوط به ایمنی و بهداشت کار نیازمند  هستیم از تجارب کشور ایران برای اجرای هر چه مطلوب تر این قوانین استفاده کنیم.

وی گفت: اجرای این قوانین نیز می تواند موجب صیانت از نیروهای متخصص و ماهر ایرانی در این کشور شود و در صدد هستیم که تعداد نیروهای ماهر و متخصص ایرانی را افزایش دهیم.

علی حسین شهریور مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت : در سومین جلسه مشترک مقرر شد طرف ایرانی، پیش‌نویس همکاری مشترک را تدوین و برای بررسی به طرف قطری ارسال کند.

وی با تاکید بر این که باید گام های عملی برای همکاری فنی برداشته شود، تصریح کرد: ارتقاء سطح همکاری‌ها، گسترش مناسبات دو جانبه در حوزه روابط کار، سیاستگذاری بازار کار و تبادل نیروی کار ماهر و متخصص، لزوم همکاری و حمایت بیشتر از مواضع یکدیگر در سازمان بین‌المللی کار، تسهیل در صدور ویزای کار برای نیروی کار ماهر و متخصص جدید از جمله توافقات این کمیته است.

کد خبر: ۶۱٬۲۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha