۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مصرف‌کننده از قیمت بالای میوه راضی نیست
قائم مقام خانه کشاورز:

مصرف‌کننده از قیمت بالای میوه راضی نیست

بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز با اشاره به زحمات بسیار زیاد تولیدکنندگان میوه و باغداران، تاکید کرد که مصرف کننده از قیمت های بالای میوه راضی نیست.

به گزارش بازار، عنایت الله بیابانی با بیان اینکه میوه موجود در بازار برای تولید کننده زحمت بسیاری دارد و باید به نحوه عرضه آن توجه کرد، گفت: هزینه هایی که برای باغدار و تولید کننده میوه وجود دارد بسیار بالاست که شامل هزینه کارگر و کود و سم و... است و حتی برای حمل نیز هزینه بالایی وجود دارد.

وی با ابراز خوشنودی از نبود هیچگونه مشکلی در حوزه تولید، اظهار کرد: تولیدکننده وظایف خود را به بهترین شکل انجام می دهد و ما تولید می کنیم تا مصرف کننده راضی باشد اما متاسفانه بدلیل گرانی فوق العاده ای که روی محصولات کشاورزی وجود دارد، مصرف کننده راضی نیست.

بیابانی اضافه کرد: در این رابطه تولید کننده گناهی ندارد باید سیاست نظارتی موجود باشد و قیمت گذاری بگونه ای صورت گیرد که صرف کننده با قیمت های ارزان روبرو شود ولی اگر نظارت بدرستی صورت نگیرد، تولید از بین می رود.

قائم مقام خانه کشاورز به رادیو گفت‌وگو گفت: ما قابلیت داریم که نه تنها در داخل نیازها را تامین کنیم، بلکه برای صادرات نیز فکری بیاندیشیم که تولید کننده بتواند بخوبی از فروش تولیدات بهره مند شود.
بیابانی با بیان اینکه باید ساختاری جدید ایجاد شود تا محصولات کشاورزی که با هزار زحمت بدست مردم می رسد، [قیمتی بهتر داشته باشد]، گفت: کار همه واسطه ها خوب نیست و خریدن باغ ها به هر قیمتی، بدلیل بدهی های مختلف باغداران، نکاتی است که مشکلات را زیاد کرده و عرضه محصولات با مشکل روبرو می شود.

همچنین اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی با ابراز خوشنودی نسبت به برگزاری شب چله تاکید کرد: مشکلی در تامین میوه نداریم و نخواهیم داشت.

وی افزود: هر هفته قیمت ها توسط کارشناسان میدان مرکزی کشف می شود و اعلام می گردد که تا ۳۰/۹ نیز قیمت ها اعلام شده است و جدول قیمتی روی سایت ما مندرج است.

کارگر ادامه داد: اگر تورمی بابت قیمت های میوه لحاظ می شود و اعتراضاتی وجود دارد، به حمل و نقل و کود و بسته بندی و... می شود و این هزینه ها همواره به تولیدات اضافه می گردد تا به مرحله مصرف برسد.

وی اضافه کرد: همواره اعلام کرده ایم تورم در حوزه میوه و تره بار بدلیل اینست که قیمت گذاری و افزایش قیمت از مراحل مختلف صورت می گیرد و بخش های مختلف در این قضیه مشارکت دارند.

کارگر افزود: مردم عزیز ما هم باید بدانند که ما با این موضوعات درگیر هستیم و خدای ناکرده کشاورزان قصد نارضایتی را برای مصرف کننده ها ندارند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در میدان مرکزی هر کشاورزی قادر نیست میوه را بصورت مستقلا بدست مصرف کننده برساند و بار بایستی به بار فروش تحویل داده شود و گاه واسطه هایی نیز وجود دارد و هر اتفاقی [در زمینه افزایش قیمت و دلالی] رخ دهد، در همین قیمت است.

کد خبر: ۶۱٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha