۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای محور مرزی خراسان جنوبی
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح کرد

تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای محور مرزی خراسان جنوبی

بیرجند- داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تصویب ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه برای محور مرزی درح - ماهیرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، جاده مرزی ماهیرود یکی از مهمترین جاده‌های مرزی خراسان جنوبی است که متأسفانه از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود.

جاده‌ای که از حد استاندارهای یک محور مرزی پر اهمیت خالی بود و ابتدای امسال تصادف یک دستگاه اتوبوس در این محور جان تعداد زیادی از هم استانی‌هایمان را گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در گفتگو با بازار با بیان اینکه استاندارد سازی محور مرزی درح- ماهیرود از اولویت‌های راه و شهرسازی است، گفت: این محور ترانزیتی نقش مؤثری در توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند.

وحید داعی از پیگیری برای تقویت جاده ماهیرود و ادامه آن تا آن سوی مرز خبر داد و بیان داشت: این جاده می‌تواند جذابیت بیشتری برای تجار به وجود آورد.

وی افزود: علاوه بر این مسیر ماهیرود نسبت به مسیر میلک برای آنهایی که می‌خواهند با فاصله کمتری از فراه به کابل برسند؛ بسیار مهم است.

وی در ادامه تصادف ناگوار درح - ماهیرود را یادآور شد و بیان کرد: این محور ۱۳۵ کیلومتر طول دارد و فقط ۲۲ کیلومتر آن برای عبور و مرور مناسب بود.

داعی با اشاره به اولویت بندی‌هایی که برای این مسیر مشخص شده است، افزود: در این مسیر ۲۲ کیلومتر پیمان داشتیم که نزدیک درح است.

داعی ادامه داد: اتفاقی که در این محور رخ داد و جان تعداد زیادی از هم استانی‌هایمان را گرفت باعث شد پیگیری ویژه‌تری برای این محور داشته باشیم تا اینکه توانستیم مجوز اجرای ۳۱ کیلومتر دیگر را با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بگیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه برای دیگر قطعه‌های این محور نیز منابع اعتباری پیگیری کرده‌ایم، عنوان کرد: یقین دارم با پیگیری‌های بیشتر محوری که در ابتدای سال ۹۹ فقط ۲۲ کیلو متر پیمان داشته است را ظرف یک سال دوبانده خواهیم کرد.

داعی بیان داشت: این جاده از اهمیت استانی، ملی و بین‌المللی برخوردار است.

کد خبر: ۶۱٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha