۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
سرمایه گذاری عراق در بازار منطقه آزاد اروند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

سرمایه گذاری عراق در بازار منطقه آزاد اروند

آبادان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از آنجایی که ما در همسایگی عراق هستیم، بازار این کشور یک بازار هدف مهم برای ما محسوب می‌شود و خود عراقی‌ها نیز در بازار ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال با وجود فضای تحریمی و تهدیدات تحریم، مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل قبول بود و صادرات منطقه آزاد اروند چیزی در حدود یک میلیارد دلار بود که از این میزان، ۲۰۰ میلیون دلار سهم صادرات از محصولات تولید شده در منطقه آزاد اروند بوده است.

وی افزود: علاوه بر سرمایه‌گذارانی از کشور عراق، منطقه آزاد اروند امروز پذیرای سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف نیز هست. از گذشته چینی‌ها در منطقه حضور داشته‌اند و همچنان فعالیت اقتصادی دارند؛ سرمایه گذارانی از ترکیه و آلمان نیز در راستای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه حضور دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: سرمایه‌گذاری خارجی در تولیدات منطقه دخیل بوده است. از آنجایی که ما در همسایگی عراق هستیم، بازار این کشور یک بازار هدف مهم برای ما محسوب می‌شود و خود عراقی‌ها نیز در بازار ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

زمانی تاکید کرد: سال آینده باید منتظر تحولات بین‌المللی بود، اما به نظر می‌رسد در منطقه ما چشم‌انداز مسائل اقتصادی خوب باشد و دچار مشکل نشویم.

کد خبر: ۶٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha