۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کاهش ۳۵ درصدی درآمد آلایندگی مشکلات دهیاری ها و شهرداری‌ها را افزایش می‌دهد
نایب‌رئیس شورای اسلامی استان بوشهر:

کاهش ۳۵ درصدی درآمد آلایندگی مشکلات دهیاری ها و شهرداری‌ها را افزایش می‌دهد

بوشهر - نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: کاهش ۳۵ درصدی درآمد آلایندگی در لایحه بودجه، مشکلات دهیاری ها و شهرداری‌ها را افزایش می‌دهد.

حسن رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به لایحه بودجه اظهار داشت: علی رغم تصویب طرح یک فوریتی نمایندگان مجلس برای حذف بندی در بودجه امسال که ۳۵ درصد درآمد عوارض آلایندگی شهرداری ها را به صندوق ملی محیط زیست اختصاص می داد، متاسفانه دولت در لایحه بودجه سال آینده نیز این بند را لحاظ کرده است.

وی تصریح کرد: برای حذف این بند « م » تبصره ۶ در روزهای اخیر و پیش از شروع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در قالب نامه و پیوست هایی، توجیهات منطقی، قانونی و مستدل برای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به ویژه روئسای مجمع نمایندگان استان های صنعتی و مناطق آلاینده ارسال کرده ایم.

رمضانی با اشاره به ظرفیت قانونی شوراهای فرادستی در ارائه طرح ها و پیشنهادات به مجلس افزود: امیدواریم با رایزنی های خوبی که در روزهای اخیر با شمار زیادی از نمایندگان مجلس  صورت گرفته است، شاهد حذف این بند درجهت در رسیدن به تعادل منطقه ای و جلوگیری از تبعیض در لایحه بودجه باشیم.

سخنگو و نایب رئیس شورای اسلامی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: هم اکنون دهیاری ها و شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک و میانی بر اثر شرایط اقتصادی حاکم، با  آسیب ها و مشکلات زیادی  روبرو هستند، از این رو در لایحه بودجه کشور نباید  با  چنگ زدن به منابع درآمدی، دغدغه جدیدی  در حوزه مدیریت شهری و روستایی به وجود آورد.

سخنگوی شورای اسلامی استان بوشهر از شهرداران و شوراهای اسلامی  خواست تا مسئولان و نمایندگان خود را  نسبت به این مهم حساس کرده و مجلس را در جهت رفع این مشکل و  نظارت قوی بر لایحه بودجه  حمایت کنند.

 وی همچنین در ادامه با انتقاد از کم توجهی دولت به مشکلات شوراها و شهرداری ها اظهار داشت: با توجه به تورم ایجاد شده و شرایط اقتصادی کشور اکثر شهرداری ها به ویژه مناطق محروم با کاهش درآمد خود با خطر جدی ورشکستگی روبرو هستند.

رمضانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های صورت گرفته و نگاه مثبت نمایندگان مجلس برای حمایت از منابع درآمدی شهرداری و دهیاری، شاهد تقویت این نهادهای موثر مردمی در کشورباشیم.

کد خبر: ۶۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha