۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین نشاکار در گیلان توزیع شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین نشاکار در گیلان توزیع شد

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۷۲ درصد از شالیزارها به صورت مکانیزه کشت می‌شود، گفت: یک هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین نشاکار در استان توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، مسعود الماسی گفت: در راستای حمایت از توسعه و تداوم کشت مکانیزه برنج از ابتدای سال جاری بیش از ۱۲۰۰ دستگاه ماشین نشاکار بین شالیکاران استان توزیع گردیده است.

وی با بیان اینکه گیلان با ۱۶۰هزار هکتار سطح کشت مکانیزه برنج در سال زراعی گذشته، مقام اول کشور را داراست اظهلر کرد: بیش از ۱۱۰ واحد بانک نشای برنج صنعتی و واحدهای متعدد پرورش نشای خانگی، نشای مناسب برای کشت با ماشین نشاکار را فراهم می کنند.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از ۱۷۰هزار هکتار بالغ بر ۷۲درصد از اراضی شالیکاری استان به صورت مکانیزه با استفاده از ماشین‌های نشاکار کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: کشت مکانیزه برنج علاوه بر کاهش هزینه تولید، کاهش سختی کار، کاهش مصرف بذر و کاهش ابتلا به آفات و بیماری‌ها، موجب افزایش اثر بخشی سایر نهاده‌های کشاورزی، انجام بموقع عملیات نشاکاری، افزایش راندمان تولید و افزایش علاقه‌مندی قشر جوان روستایی به فعالیت در این حوزه تولیدی شده است.

الماسی بیان کرد: با انجام کشت مکانیزه برنج و صرفه جویی حداقل ۲۰ کیلو گرم بذر در هکتار، میزان کاهش مصرف بذر در سطح ۱۷۰هزار هکتار نشاکاری مکانیزه بالغ بر سه هزارو ۴۰۰ تن و به ارزش ریالی حداقل ۵۱۰ میلیارد ریال خواهد شد.

کد خبر: ۶۱٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha