۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کارگزار اجرای طرح اقدام ملی مسکن ارومیه و مهاباد شد
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کارگزار اجرای طرح اقدام ملی مسکن ارومیه و مهاباد شد

ارومیه– حمزه لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، به عنوان کارگزار اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ارومیه و مهاباد تعیین شد.

سیدمحسن حمزه لو در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: طرح اقدام ملی مسکن در قالب احداث ۴٠٠ هزار واحد مسکونی اجرایی می شود که سهم آذربایجان غربی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن نزدیک به ٢١ هزار واحد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در استان بعد از پالایش ۴١ هزار و ١٧۴ متقاضی ثبت‌نام کننده، ۴ هزار و ٣٣٣ متقاضی وجه اولیه به مبلغ ۴٠٠ میلیون ریال را واریز کرده‌اند، ادامه داد: در روزهای آینده، عملیات اجرایی ۵ هزار و ١٠٠ واحد در شهرهای ارومیه، خوی، منطقه آزادماکو، بازرگان، پلدشت، شوط، مهاباد، نقده و اشنویه آغاز می‌شود.

حمزه‌لو با بیان اینکه، توافقات با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت و احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی است، خاطرنشان کرد: کارگزاری در شهرهای ارومیه و مهاباد، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تعیین شده که در حال حاضر عملیات اجرایی در ۵ قطعه زمین با ظرفیت یک هزار واحد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نقشه‌های فاز اول تهیه شده، تجهیز کارگاه و آزمایش‌های ژئوتکنیک انجام شده است، بیان کرد: تا پایان امسال مشکلی پیش نیاید فونداسیون پروژه‌ها اتمام می‌یابد و به زودی فراخوان ثبت‌نام برای متقاضایان جدید این طرح به شکل محدود در شهرهای ارومیه، خوی، چایپاره، بوکان، محمدیار، شاهین دژ، نقده و سیه چشمه اجرا می‌شود.

خدمات مهندسی و شهرداری ها در طرح ملی اقدام مسکن با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می شود
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه متقاضیانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند تا پایان آذرماه از طریق دفاتر پیشخوان دولت مهلت دارند تا مراحل را تکمیل کنند در غیر این صورت از لیست خارج می شوند، گفت: متقاضیان جهت پیگیری درخواست‌ها می‌توانند به سامانه جامع اقدام ملی مسکن به نشانی https://tem.mrud.ir  مراجعه کنند.

حمزه لو خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اراضی  برای ساخت دو هزار و ٩٠٠ واحد مسکونی در قالب گروهی، اقشار ویژه، تکمیل واحدهای نیمه‌تمام بخش خصوصی، صندوق یکم و بافت‌های ناکارآمد واگذار شده است و براساس تفاهم‌نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان  به منظور کاهش هزینه‌های تمام‌شده، خدمات مهندسی و شهرداری‌ها با ۵٠ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن، کارگزاری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ١٠٠ هزار نفر جمعیت را برعهده دارد، اضافه کرد: زمین برای احداث یک هزار و ١٣۶ واحد مسکن در شهرهای سیه چشمه، اشنویه، محمدیار، نقده، شاهین دژ و تکاب تحویل بنیاد مسکن استان شده است.

حمزه لو با بیان اینکه همچنین ١۴هکتار زمین در شهرستان خوی تامین شده و نقشه های تفکیکی و آماده سازی تهیه شده است، گفت: در شهرستانهای ماکو، بازرگان،   شوط و پلدشت نیز  ٢ هزار و ۴٣٩ متقاضی واریز وجه کرده‌اند و اراضی مورد نیاز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده است.

۴۳ هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی افتتاح شده است
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه در قالب پروژه مسکن مهر ۵١ هزار و ٩٠٨ واحد احداث شده که از این تعداد در مجموع ۴٣ هزار و ٣٠٨ واحد افتتاح شده است، گفت: در حال حاضر  تمامی پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر جمعیت تحویل متقاضیان شد.

وی عنوان کرد: با کسر پروژه‌های فاقد وام، دارای پرونده حقوقی و زیر ٣٠ درصد پیشرفت اجرایی، در حال حاضر ٩٠٠  واحد در شهرهای ارومیه، مهاباد و سردشت باقی‌مانده که تا پایان سال تمام می‌شوند.

حمزه لو گفت: از مهر سال گذشته  ۴ هزار و ۶٣٧ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده و در این مدت محوطه سازی و آسفالت معابر مسکن مهر با استفاده از ۵ هزار تن قیر اجرا شده است، لذا مقدمات افزایش خدمات روبنایی شامل مدرسه، مراکز خدماتی، آموزشی و مساجد نیز فراهم شده است.

حمزه‌لو افزود: در خصوص توسعه خدمات روبنایی در مجتمع‌های مساکن مهر باید گفت که هیج محدودیتی در واگذاری اراضی برای گسترش خدمات آموزشی، رفاهی و تجاری وجود ندارد و تا به امروز زمین مناسب برای تاسیس مراکز آموزشی، خدماتی و فرهنگی واگذار شده است.

کد خبر: ۶۱٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha