۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
تمرکز بارش‌ها در مرکز و جنوب غرب کشور
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد

تمرکز بارش‌ها در مرکز و جنوب غرب کشور

ضرابی، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: امروز در برخی مناطق نیمه غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور گزارش بارندگی داریم و فردا تمرکز بارش‌ها در مرکز و جنوب غرب کشور خواهد بود.

به گزارش بازار، مرتضی ضرابی، افزود: دیشب سامانه بارشی جدید از سمت شمالغرب و غرب وارد کشور شد و تا این ساعت در اغلب استان‌های نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز گزارش بارندگی به شکل برف و باران داشتیم.

وی افزود: با ورود این سامانه و ایجاد ناپایداری‌های جوی به شکل وزش باد شاهد بهبود کیفیت هوا در بخش‌های از استان‌های واقع در شمالغرب کشور مانند تبریز بودیم که از ظهر امروز به بعد این شرایط را در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران خواهیم داشت و شاهد کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهیم بود.

ضرابی گفت: تمرکز بارش‌های امروز موجب ایجاد رواناب و بالا آمدن سطح رودخانه‌ها می‌شود و آبگرفتگی معابر در جنوب آذربایجان غربی، شرق کرمانشاه، لرستان، جنوب ایلام، شمال شرق استان خوزستان و مرکزی پیش بینی می‌شود. ضرابی افزود: فردا بارش‌ها در شمالغرب و بخش‌هایی از دامنه‌های البرز مرکزی و مرکز تضعیف می‌شود، اما تمرکز بارش‌ها را در مرکز و جنوب غرب کشور خواهیم داشت و شدت بارش‌ها منجر به آبگرفتگی و رواناب می‌شود.

وی گفت: در جنوب استان ایلام، نیمه شمال شرقی استان خوزستان و بخش‌هایی از استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، جنوب لرستان و غرب اصفهان این شرایط را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: به لحاظ دمایی امروز و فردا شاهد کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور خواهیم بود.

وی افزود: فردا و پس فردا آب‌های بخش شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم و ارتفاع موج از یک و نیم تا دو نیم متر در نوسان خواهد بود.

کد خبر: ۶۱٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha