۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
آثار قراردادهای صنعت نفت با دانشگاه برای آینده کشور تعیین‌کننده است
معاون اول رئیس‌جمهور:

آثار قراردادهای صنعت نفت با دانشگاه برای آینده کشور تعیین‌کننده است

جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه قراردادهای پرشماری میان دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت و نفت و گاز امضا شده است، گفت: یکی از این قراردادها در حوزه افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های نفتی است که اگر به نتیجه برسد آثار آن برای آینده کشور تعیین‌کننده و تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، شب گذشته (سه‌شنبه، ۲۵ آذرماه) در آیین بیست‌ویکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، با اشاره به نشست‌های مختلف دولت و دانشگاه‌ها که در سال‌های اخیر برگزار شده است، گفت: پس از نشست‌های گفت‌وگوی دولت و ۱۳ دانشگاه اصلی کشور، خوشه‌های مختلفی تشکیل و قراردادهای پرشماری میان دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت و نفت و گاز امضا شد.

وی افزود: یکی از این قراردادها در حوزه افزایش ضریب بازیافت از میدان‌های نفتی است که هم‌اکنون دانش آن در انحصار کشورهای خارجی است، اما اگر این قراردادها به نتیجه برسد آثار آن برای آینده کشور تعیین‌کننده و تأثیرگذار خواهد بود.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در بخش صنعت نیز قراردادهای خوبی امضا و در حوزه علوم انسانی هم مباحث جدی و خوشه‌های متعددی برای احیای سرمایه اجتماعی تشکیل شده است، زیرا سرمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه هر کشور است که به افزایش اعتماد مردم به نظام منجر می‌شود.

جهانگیری برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی دولت و دانشگاه را مفید و مؤثر توصیف و عنوان کرد: ممکن است گاهی دانشگاهیان و پژوهشگران احساس کنند صدای آنها در بخش اجرایی به‌درستی شنیده نمی‌شود و در طرف مقابل نیز ممکن است بخش اجرایی احساس کند سرعت دستیابی به راهکارها برای حل مشکلات از سوی دانشگاه‌ها پایین است که همه این مسائل از طریق گفت‌وگو قابل حل است.

وی بر لزوم توسعه فرهنگ پژوهش در جامعه تأکید کرد و گفت: پژوهش موضوعی زینتی و نمایشی نیست، بلکه یک ضرورت برای توسعه کشور بوده و لازم است جایگاه پژوهشگران و محققان کشور را گرامی بداریم.

کد خبر: ۶۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha