۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
نظارت بر بازار شب یلدا در اردبیل تشدید می‌شود/ عرضه میوه با نرخ مصوب
رئیس سازمان صمت اردبیل:

نظارت بر بازار شب یلدا در اردبیل تشدید می‌شود/ عرضه میوه با نرخ مصوب

اردبیل _ صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از تشدید نظارت‌ها بر بازار شب یلدا در استان خبر داد.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه بازرسان سازمان تعزیرات گشت‌های مشترک و ویژه‌ای را به کارگیری کردند تا بر بازار عرضه مایحتاج مردم در شب یلدا نظارت دقیق و بیشتر انجام شود.

وی تصریح کرد: این اکیپ‌ها با بازدید از واحدهای صنفی فروشنده آجیل، میوه و شیرینی سعی می‌کنند تا قیمت‌ها را کنترل و از هرگونه تخلف لحظه‌ای و آنی جلوگیری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در اولین روز از این بازرسی‌ها با برخی تخلفات در عدم درج قیمت و گران‌فروشی روبه‌رو بودیم که با تطبیق فاکتورهای خرید با نرخ عرضه تخلفات به اثبات رسیده و پرونده‌ای برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات معرفی شده است.

صادقی افزود: به هیچ وجه عرضه‌کنندگان مایحتاج مردم در شب عید حق افزایش قیمت خودسرانه را ندارند و باید براساس نرخ مصوب میوه و همچنین آجیل به مردم عرضه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونا و انتظار مسئولان کشوری و استانی از پرهیز دورهمی‌ها و تجمعات و احتمال کاهش ساعات تردد در روزهای شنبه و یکشنبه از اهالی استان انتظار می‌رود مایحتاج و خریدهای خود را در روزهای باقی‌ مانده انجام دهند.

صادقی اضافه کرد: از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی در خدمت مردم هستیم تا به شکایات و گله‌مندی آنها رسیدگی و با تخلفات به شدت برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال تعداد بازرسی‌ها و گروه‌های نظارت بر بازار بیش از ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده و این امر به کنترل قیمت‌ها و همچنین روان‌سازی بازار در حوزه‌های مختلف کمک کرده است.

رئیس سازمان صمت اردبیل اظهار کرد: عمده تخلفات ثبت شده در هشت ماهه امسال مربوط به گران‌فروشی، احتکار و عدم درج قیمت بوده که صنوف متخلف در مراحل مختلف مورد مواخذه قرار گرفته و احکامی نیز از طریق تعزیرات و سازمان‌های مربوطه برای آنها صادر شده است.

کد خبر: ۶۱٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha