۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
دو سوم طرح‌های جهش تولید در اردبیل محقق شد
معاون استاندار اردبیل:

دو سوم طرح‌های جهش تولید در اردبیل محقق شد

اردبیل- عزیزی، معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: با گذشت ۹ ماه از سال، دو سوم طرح‌های مربوط به جهش تولید در استان تحقق پیدا کرده است.

ارژنگ عزیزی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سه دستگاه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و میراث فرهنگی طرح‌های اولویت‌دار را در حوزه اقتصادی در حال اجرا دارند که در مجموع ۲۵۰ طرح هدف‌گذاری شده تا در حوزه‌های مختلف نتیجه و ثمره اجرای این طرح‌ها را در بخش اشتغالزایی و افزایش توان اقتصادی و تجاری در استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال و با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق جهش تولید، سعی کردیم تا رویکرد استان را در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری مشخص کنیم تا طرح‌های قابل افتتاح و راکد که امکان باروری آنها وجود داشته، به چرخه بازگردد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های صادرکننده مجوز اعم از صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و گردشگری اجرای ۲۴۰ طرح اقتصادی و ثمربخش را اولویت‌بندی کردند که ۱۵۰ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۸۰ طرح در حوزه کشاورزی و ۲۰ طرح نیز در بخش گردشگری می‌باشد.

عزیزی افزود: دومین رویکرد ما احیای واحدهای راکد و نیمه‌فعال بوده که در این زمینه نیز ۱۵۰ واحد شناسایی و برای احیای مجدد هدف‌گذاری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۷۶ طرح از این مجموعه در قالب صنعت، معدن و تجارت و مابقی نیز در بخش کشاورزی بوده که بخش عمده‌ای از این واحدهای راکد فعال و به چرخه تولید باز گشته‌اند.

عزیزی سومین هدف‌گذاری را در سال جهش تولید افزایش ظرفیت تولید واحدهای موجود اعلام کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز ۵۰ طرح در بخش صنعت، ۳۰ طرح در بخش کشاورزی و ۱۵ طرح نیز در حوزه گردشگری هدف‌گذاری شد تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان تحقق این اهداف فراهم آید.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه در اجرای این طرح‌ها دستگاه‌ها و نهادهای دولتی ورود پیدا نکردند بلکه همه طرح‌های اقتصادی اعم از بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شد.

عزیزی از پرداخت تسهیلات بانکی برای این سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار کرد: در مناطق روستایی و عشایری تسهیلات با نرخ سود پایین به سرمایه‌گذاران عرضه شده و از محل تبصره ۱۸ نیز سعی کردیم تا بیش از سهمیه استان منابع تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: البته برخی از سرمایه‌گذاران نیز بدون دریافت تسهیلات با آورده شخصی اقدام به سرمایه‌گذاری کردند که تعداد زیادی از این مجموعه‌ها تاکنون به بهره‌برداری رسیده و یا تا پایان امسال آماده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در مجموع با تلاش مدیران دستگاه‌های حوزه اقتصادی و صنعتی استان، دو سوم طرح‌های هدف‌گذاری شده در سال جهش تولید در استان اردبیل تحقق پیدا کرده که نتیجه آن افزایش اشتغال در استان بوده است.

کد خبر: ۶۱٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha