۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
نگرانی برای تامین قطعات نیروگاهی نداریم
مدیرعامل نیروگاه نکا:

نگرانی برای تامین قطعات نیروگاهی نداریم

نکا - مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی نکا گفت: با بهره گیری از توان داخلی و تولیدکنندگان نگرانی در زمینه نبود یا کمبود قطعات نیروگاهی نداریم.

محسن نعمتی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ۴۹ هزار و ۲۰۲ قطعه از تجهیزات و قطعات مورد نیاز نیروگاه نکا بومی سازی شده است، افزود: تاکنون هیچ گاه نیروگاه به دلیل نبود قطعه مورد نیاز متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه نگرانی در زمینه تامین قطعات نیروگاهی در نکا نداریم، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های علمی و تخصصی قطعه سازان داخلی و بهره گیری از روش مهندسی معکوس، نگرانی در زمینه تامین قطعات نیروگاهی در داخلی نداریم.

نعمتی با اشاره به اینکه توان نیروگاه در سال جاری ۴۲ مگاوات افزایش یافته است، افزود: با تلاش نیروهای متخصص داخلی و بهره گیری از ظرفیت های تخصصی و فنی در صدد هستیم تا ظرفیت های نهفته در نیروگاه را محقق کنیم و طبق برنامه میزان تولید نیروگاه در تابستان امسال ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

مدیرعامل نیروگاه نکا، ظرفیت تولید نیروگاه را ۴۴۰ مگاوات بیان کرد و گفت: با استفاده از توان متخصصات و سازندگان داخلی، بهره برداری از ظرفیت های موجود و حذف خاموشی ها، چهار هزار میلیارد ریال در زمینه انرژی صرفه جویی شده است.

وی با اشاره به تلاش برای حذف کامل سوخت مازوت در نیروگاه یادآور شد: بهره گیری از سوخت گاز از دغدغه ها و مطالبات اصلی است و پیگیر حذف مازوت از چرخه سوخت نیروگاه هستیم.

نعمتی سهم نیروگاه را در تامین برق کشور پنج درصد بیان کرد و گفت: در سال جاری بیش از هشت میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه تولید شده است.

کد خبر: ۶٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha