۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
 ۳۶ درصد اعتبارات سیستان و بلوچستان به پروژه های منابع آب اختصاص دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۳۶ درصد اعتبارات سیستان و بلوچستان به پروژه های منابع آب اختصاص دارد

زاهدان - عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تقسیم و توزیع اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ بر اساس خروجی مطالعات آمایش این استان انجام شده است، گفت: ۳۶ درصد اعتبارات به پروژه های منابع آب اختصاص دارد.

مهرداد عرب اول در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: تقسیم و توزیع اعتبارات در بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس خروجی مطالعات آمایش استان انجام می شود که در این راستا چهار فصل مهم و مؤثر شامل آب، راه، انرژی و عمران شهری و روستایی برای ارتقای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته نشده و خوشبختانه علاوه بر اعتبارات استانی بیشترین حجم اعتبارات ملی در لایحه ۱۴۰۰ هم به سمت این فصول سوق پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد اعتبارات در بودجه ۱۴۰۰ به پروژه های منابع آب اختصاص یافته است، افزود: از ۱۸۷ میلیارد تومان اعتبار ملی استانی شده، ۳۶ درصد به پروژه های بخش منابع آب، ۳۴ درصد به طرح های آب و فاضلاب و ۱۰ درصد به حمل و نقل اختصاص دارد.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعتبار پنج پروژه فاضلاب در بودجه سال ۹۹ برای شهرستان های استان، ۲۹ میلیارد تومان بود که دربودجه سال ۱۴۰۰ به ۶۳ میلیارد تومان افزایش یافته و از محل اعتبارات متوازن نیز اعتباراتی به این بخش تعلق می گیرد. 

وی گفت: در بخش اعتبارات ملی نیز میزان اعتبارات ابلاغی در سال ۹۹ برای ۶۳ پروژه ملی ۹۵۷ میلیارد تومان بود که در لایحه ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان رسیده که بیشترین رشد اعتباری این بخش مربوط به منابع آب است.

کد خبر: ۶۱٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha