۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۱
کرونا بات به جنگ ویروس ها می رود
معرفی ربات ضدکرونا LG Corona-bot

کرونا بات به جنگ ویروس ها می رود

کمپانی ال جی در آخرین روزهای باقی مانده سال، ربات ضدعفونی کننده خود را رونمایی کرد؛ سفیر سلامت ال جی از اشعه بنفش استفاده می کند و قادر است در هر اشعه بین ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر را پوشش دهد. این ربات اوایل ۲۰۲۱ در مدارس ومراکز پرترافیک شروع به کار خواهد نمود.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: همچنان که به اواخر سال ۲۰۲۰ نزدیک تر می شویم، بسیاری از کمپانی های فناوری های هوشمند در یک گود رقابتی،  آخرین روزهای باقی مانده را غنیمت شمردند و محصولات جدیدشان را یکی پس از دیگری رونمایی کردند؛ در میان تمامی اخبار های سورپرایز کننده هفته اخیر دنیای فناوری و دیجیتال، جای یکی از قطب های این صنعت،LG، بسیار خالی بود؛   ال جی اگرچه حضور دیر هنگامی داشت اما بسیار پرقدرت ظاهر شد و خود را به غافله رساند. این کمپانی آخرین محصول امسال خود را که یک ربات هوشمند ضد عفونی کننده مستقل است را رونمایی کرد؛ این ربات از اشعه ماورا بنفش استفاده می کند و  جدیدترین نسخه اضافه شده به خانواده ربات های LG CLOi  در  هتل ها، مدارس، دفاتر، رستوران ها و فروشگاها، خواهد بود.این ربات جدید کرونا بات نام دارد و قرار است به جنگ ویروس های کرونا و سایر باکتری ها برود .

 ال جی الکترونیکس با ترکیب توانایی اصلی خود در زمینه رباتیک، هوش مصنوعی و وسایل نقلیه خودکار و با درک عمیق نیازهای مشتری، این ربات مستقل را طراحی کرده است و آن را  مخصوص مناطق پرترافیک با امکان آلودگی های زیاد خطاب کرد . این ربات به علت توانایی عملیاتی مستقل می تواند به راحتی در محیط چرخش کند و با استفاده از UV-C  به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه محیط را تحت تابش قرار دهد و به صورت ۱۰۰ درصدی میکروب زدایی و گند زدایی  کند. بر اساس گفته طرحان این ربات مستقل، اشعه مورد نظر  به صورت غیر مستقیم برای انسان کاملا بی خطر بوده و تنها کافی است  در مجاورت  مستقیم آن قرار نگیرند؛ این تیم طراحی تصدیق کرد که اشعه فرا بنفش این ربات کاملا کنترل شده می باشد  و صرفا آلودگی میکروبی و باکتری ها را هدف قرار می دهد.

مایکل کوسلا، معاون رئیس  LG Business Solutions USA، توضیح داد:که ربات ال جی را می توان با آرامش خاطر مورد استفاده قرار داد؛ وی در ادامه افزود، که تولید و طراحی محصولی با این ویژگی ها برای مدت های طولانی در دستور کار ال جی بوده است، اما شیوع ویروس کرونا و الزام میکروب زدایی محیط های پر ترافیک با حداکثر آلودگی، محرکی برای تولید  پیش از موعود آن شد. وی در ادامه افزود ، برای استفاده از اشعه های فرا بنفش، چهار چوب های  استانداردی تعریف و تعیین شده اند و ربات مستقل ال جی  به تاییدیه تمامی نهاد های مرتبط رسیده است. وی افزود : حرکت این ربات به صورت چرخشی و با استفاده از چرخ های تولید شده در استارتاپ SG ROBOTICS  انجام می شود که  یک حرکت آرام و بدن مشکل را برای ربات به ارمغان می آورد. در این ربات از هوش مصنوعی برای انجام تمامی امور استفاده شده است؛ و با یک بار شارژ در روز می تواند برای بیشتر از ۲۴ ساعت کار کند. البته بسته به میزان آلودگی و مساحت محیط، بازه زمانی پاک سازی تغییر خواهد کرد، ولی به طور میانگین پس از حداکثر نیم ساعت فرایند خاتمه می یابد.

این ربات به راحتی کار می کند و هیچ گونه مداخله ای در فعالیت های روزانه محل استخدام خود نخواهد داشت، برای شروع پکیج آموزش این ربات در اختیار کارکنان قرار می گیرد و از طریق آن تمامی دستورالعمل ها نشان داده خواهد شد؛ این ربات را می توان از دو طریق برنامه ریزی و کنترل کرد؛ اولین مورد استفاده از پنل  تعبیه شده بر روی بدنه خود ربات است که به راحتی  قابل تنظیم  می باشد؛ دومین روش استفاده از نرم افزار همراه است که از راه دور کنترل همه جانبه را ممکن ساخته است. لازم به ذکر است، شرکت ال جی به صورت پیش فرض استفاده از نرم افزار همراه را توصیه می کند چراکه این سیستم مداواما در حال به روز رسانی است و از دستیار های گوگل و الکسا نیز پشتیبانی خواهد کرد .

بسیاری از افراد مجاورت در برابر اشعه فرابنفش را غیر ایمن می داند، که ال جی برای از میان برداشتن این مشکل از یک حسگر تشخیص حرکت انسانی استفاده کرده است که با هر گونه شناسایی موجود زنده تمامی فعالیت های ربات متوقف می شود تا فرد مورد نظر به فاصله استاندارد برسد، و سپس فعالیت از سر گرفته می شود. البته لازم به ذکر است بر روی نرم افزار همراه، یک دکمه توقف اضطراری تعبیه شده است که تمامی فعالیت های ربات را در کمتر از چندین ثانیه متوقف می کند. این ربات در هر طیف طول موج بین ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانو متری را پوشش می دهد و نیازی به تمیز کاری دوباره نخواهد داشت. علاوه بر سنسور حرکت انسانی، حسگر های دیگری همانند حسگر اندازه گیری مقیاس محیط، حسگر های شناسایی میزان و نوع آلودگی برای تنظیم میزان طیف طول  موج اشعه و حسگر های عدم برخورد با اشیاء و خطر افتادن از سطح، تعبیه شده اند. لازم به ذکر است حسگر های حرکت انسان و حسگر های برخورد با اشیاء تا شعاع ۱۶ فوتی عمل خواهند کرد.

شرکت ال جی محصول جدید خود را سفیر سلامت در دوران پاندمی کرونا نامیده است و امیدوار است این محصول  را برای اوایل ۲۰۲۱ عرضه کند، این شرکت تا به اکنون هیچگونه اطلاعات رسمی در مورد قیمت ارائه نکرده است .

کد خبر: ۶۱٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha