۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
راه اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری برای مقابله با رانت
شهردار تهران عنوان کرد

راه اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری برای مقابله با رانت

حناچی، شهردار تهران گفت: با راه اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری شرایط پرداخت مجازی برای تمام شرکت‌ها فراهم و از رانت جلوگیری می‌شود.

به گزارش بازار، پیروز حناچی در آیین رونمایی از طرح‌های شاخص مرکز آمار رصد شهری و سامانه یکپارچه خدمات پرداخت شهری گفت: خوشبختانه امروز برای رونمایی از یکی از فعالیت‌های عظیم تهران هوشمند اینجا هستیم ابتدا باید خوشحالی مان را از فعال شدن مجموعه رصدخانه ابراز و همچنین از مجموعه فاوا بخاطر دستاوردها و اقداماتشان در حوزه تهران هوشمند تشکر کنم.

وی ادامه داد: در کلانشهر عظیم تهران با مسائل زیادی مواجه هستیم که با روش‌های سنتی نمی‌توانیم آن را اداره کنیم و قدم اول برنامه ریزی درست است که در تصمیم گیری‌ها به ما کمک می‌کند در واقع رصدخانه یکی از اقداماتی است که با ایجاد برنامه‌های درست می‌تواند ما را در مدیریت شهری کمک کند.

حناچی تصریح کرد: سرعت در ارائه و کیفیت خدمات و شهروند پذیری در اداره شهر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود و با چنین امکاناتی شرایط عادلانه برای شهروندان بوجود می‌آید.

وی افزود: اگر اطلاعات عادلانه در دسترسی باشد از بی عدالتی در شهر جلوگیری می‌شود و ما به دنبال شفافیت هستیم.

حناچی گفت: در آستانه بازبینی برنامه‌های راهبردی شهر تهران هستیم و برای رسیدن به آن چشم انداز برنامه‌های زیادی در این رابطه داریم و بازبینی طرح راهبردی تهران فرصتی است تا این اتفاق خوب بازبینی و نقیصه‌ها رفع شود.

شهردار تهران افزود: رده بندی تهران در شرایط جهانی و شاخص‌های بین المللی مطمئنا ما را راهنمایی می‌کند تا در مقایسه با کلانشهرهای دنیا متوجه شویم در چه جایگاهی قرار داریم و جایگاه تهران را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: حضور دانشگاه‌ها و ایجاد دانشگاه‌ها در چنین فضایی می‌تواند برای ما تاثیرگذار باشد و باید بستر را به سمتی ببریم که دانشجویان ارشد و دکتری در این زمینه با شما همکاری کنند و اطلاعات را در دسترس آن‌ها قرار دهید و از آن‌ها خروجی بخواهید؛ همچنین باید برای دانشجویان کارشناسی نیز کارورزی‌هایی صورت بگیرد.

حناچی گفت: شهرداری تهران از ابتدای سال ۷۰ زیرساخت‌هایی را ایجاد کرده و شاخص پایه گذاری هوشمند سازی را داشته است.

حناچی افزود: استفاده از اطلاعات موقعیت یاب‌ها یا جی پی اس‌ها و شرکت‌های فعال در موبایل مکمل کار شماست و کرونا علیرغم تمام تهدیدات؛ فرصتی را برای خدمات رسانی مجازی ایجاد کرده است و با راه اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری شرایط برای تمام شرکت‌ها فراهم می‌شود و از رانت جلوگیری می‌کند.

امروز ۱۲ پروژه شاخص و داشبورد در زمینه‌های آلودگی هوا، پرداخت‌های الکترونیکی کرایه تاکسی، شناسایی جزایر گرمایی در تهران، تحلیل و نظارت بر عملکرد سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به صورت آنلاین، نرم افزار تور مجازی موزه نقشه، سامانه تبدیل نشانی‌های متنی به لایه‌های اطلاعات مکانی و ... از جمله مواردی بود که رونمایی شد.

کد خبر: ۶۱٬۰۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha