۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
حضور در بازار سرمایه به مطالبه عمومی تبدیل شده است
تحلیلگر بازار پول و سرمایه:

حضور در بازار سرمایه به مطالبه عمومی تبدیل شده است

نصیرزاده، کارشناس سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری ملی ایران، راهکارهای مدیریت ریسک سرمایه گذاران در بازار سرمایه را تبیین کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سلمان نصیرزاده، با بیان اینکه حضور در بازار سرمایه به مطالبه ای عمومی تبدیل شده، گفت: البته سود معقول زمانی حاصل می شود که برنامه معاملاتی خوبی ترسیم  و افراد بر اساس دانش و تحلیل به این بازار ورود کرده باشند.

وی افزود: از آنجا که سرمایه گذاری خود به خود ماهیت ریسکی دارد، لذا اساس هر سرمایه گذاری در درجه اول باید حفظ سرمایه اولیه باشد.

نصیرزاده در ادامه، لازمه تشکیل یک پرتفوی بهینه را شناخت و تشخیص و تحلیل صحیح دانست و اظهار داشت: در کنار این موارد، ابزارهای سرمایه گذاری را هم باید شناخت و در مقابل تغییر پارادایم های اساسی، استراتژی معاملاتی مشخص انعطاف پذیری داشت.

وی تصریح کرد: وقتی تعداد فعالان بازار زیاد شود، طبیعی است که ابزارهای بیشتری هم برای تشکیل یک پرتفوی بهینه لازم است؛ مخصوصا در بازاری که سرمایه به صورت سیال در حال ورود و خروج است، این اصل اهمیت مضاعف می یاید.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه ریزش ها و صعودهای سریع، قطعا برگشت های سریع را هم به دنبال خواهد داشت،   افزود: ۷۰۰ سهم موجود در بازار سرمایه، دائما  به سهامداران فرصت می دهد که موقعیت های از دست رفته را جبران و  کسب سود کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید بر تصمیم معاملاتی و نه نتیجه معاملاتی تمرکز کرد، افزود: بازار سرمایه علی رغم اینکه در یکی دو روز اخیر معادل ۶ درصد ارزش خود را از دست داده اما به نظر می رسد که می توان منتظر تغییر رفتار این بازار در روزهای چهارشنبه و شنبه آینده بود.

نصیرزاده به سهامداران توصیه کرد، اولا کل سرمایه خود را درگیر یک بازار نکنند و اگر به بازار سرمایه می آیند، ترجیحا با حضور در صندوق های سرمایه گذاری و تکیه بر مفاهیم آموزشی وضعیت خود را تثبیت کنند و روش های مستقیم را صرفا بعد از تسلط بیشتر  بر بازار، امتحان کنند. وی ادامه داد: در غیر این صورت باید گفت که ورود بدون شناخت به هر بازاری از جمله بازار سرمایه حکم قماری را خواهد داشت که سرمایه افراد را بر باد خواهد داد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در پایان با اشاره به اینکه حضور افراد غیرحرفه ای هیجان مازادی را به بازار انتقال می دهد، افزود: نگاه به الگوهای معاملاتی و روندی قیمتی سهم و همچنین دیدن اطلاعات و صورت های مالی شرکت ها از  سایت کدال، تعیین کننده در انجام معاملات سودآور و موفق خواهد بود.

کد خبر: ۶۰٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha