۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
رونق فروش قطعات یدکی دست دوم خودرو/ بازار از قطعات یدکی تقلبی و بی‌کیفیت پر شده است
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رونق فروش قطعات یدکی دست دوم خودرو/ بازار از قطعات یدکی تقلبی و بی‌کیفیت پر شده است

رحیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید هرچند پیش از افزایش قیمت قطعات یدکی نیز برندهای نامرغوب و تقلبی در بازار قطعات یدکی وجود داشت اما گرانی این قطعات موجب وسوسه دلالان و در نتیجه تشدید فعالیت‌ آنها شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی قیمت قطعات یدکی خودرو، گفت: از آنجا که با گرانی قطعات یدکی، استفاده از قطعات دست دوم و به عبارتی استوک افزایش یافته و این اقدام تبعات متفاوتی به دنبال خواهد داشت، از یک سو دستگاه‌های نظارتی باید با کنترل بازار از سوءاستفاده فروشندگان متخلف جلوگیری کنند و از سوی دیگر نهادهای قیمت‌گذار، در تعیین قیمت فروش، به بهای تمام شده تولید و قدرت خرید مردم توجه داشته باشند.

رونق بازار قطعات یدکی دست دوم
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس افزود: برخی سودجویان اصطلاحا داغی قطعات (قطعات دست دوم یا استوک) را از تعمیرگاه‌ها جمع آوری کرده و به عنوان قطعات یدکی نو در بازار توزیع می‌کنند که افزایش تصادفات و رشد هزینه‌های خانوار و ...تبعات تداوم این اقدامات است.

وی با بیان اینکه هرچند پیش از افزایش قیمت قطعات یدکی نیز برندهای نامرغوب و تقلبی در بازار وجود داشت اما گرانی این قطعات موجب وسوسه دلالان و در نتیجه تشدید فعالیت‌ها آنها شده است، اضافه کرد: گرانی قطعات یدکی نو و اصل موجب رونق گرفتن بازار قطعات یدکی دست دوم می‌شود و در برخی موارد سوداگران قطعات کارکرده را به جای قطعات نو بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کنند.

افزایش ۱۲۰ هزار تومانی هزینه تعویض روغن موتور و فیلتر هوا
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تعویض روغن موتور و فیلتر هوای خودروی شخصی خود در روزهای گذشته، یادآور شد: پیش از گرانی، هزینه تعویض روغن موتور و فیلتر هوای خودروی من حدود ۲۸۰ هزار تومان می‌شد اما در روزهای گذشته همان برند روغن موتور و فیلتر هوا را با قیمت ۴۰۰ هزار تومان خریدم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در حال حاضر بازار از قطعات یدکی  تقلبی و بی‌کیفیت پر شده و قطعات یدکی اصلی نیز در بازار گران است، ادامه داد: سودجویی برخی افراد موجب شده قطعات یدکی تقلبی در جعبه قطعات اصلی بسته‌بندی و به نام قطعات اصلی به مشتریان عرضه شود.

کد خبر: ۶۰٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha