۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد باید هرچه سریع‌تر بررسی شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد باید هرچه سریع‌تر بررسی شود

رسولی نژاد، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از ارائه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد به مجلس سه ماه گذشته و هنوز به نوبت رسیدگی نرسیده است، از هیئت رئیسه مجلس خواست تا طرح مذکور را هرچه سریع‌تر در دستورکار قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیداحمد رسولی نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۵ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: طبق تبصره یک ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس «هرگاه کمیسیون همراه با گزارش، پیشنهادهایی برای تصویب مجلس ارائه نماید، با رعایت مفاد آیین نامه داخلی در دستور حداکثر دو هفته بعد مجلس قرار خواهد گرفت و مطابق آیین نامه داخلی رسیدگی می‌شود. به دنبال گزارشی که کمیسیون صنایع و معادن درخصوص زنجیره فولاد ارائه کرد، مقرر شد طرح آن نیز سریعاً توسط کمیسیون تنظیم شود و این کار به سرعت انجام شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: همانطور که در ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس آمده کمسیون باید تا یک هفته گزارش نهایی خود را به مجلس ارائه دهد؛ با وجود اینکه حدود ۳ ماه از ارائه طرح توسط کمیسیون صنایع و معادن به مجلس می گذرد، متاسفانه علی رغم اینکه چندین بار در دستور قرار گرفته به نوبت بررسی نرسیده است. در همین راستا آقای کریمی قدوسی در توئیتی نوشتند که چرا کمیسیون صنایع در این خصوص کوتاهی می کند.

وی تصریح کرد: همکاران مطلع باشند که ۳ ماه از ارائه طرح فوریت دار طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار که می بایست پس از حداکثر یک هفته در صحن علنی مجلس مطرح شود، می گذرد و هنوز هیات رئیسه نوبت ها را تغییر می دهد. هم اکنون نیز طرح مذکور در دستور کار قرار دارد؛  با توجه به اینکه پس از گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درمورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها تنها برای اصلاح موادی از قانون ریاست جمهوری رأی گیری شد، در دستور کار سوم  قرار گرفته و چنین طرح مهمی در دستور کار چهارم قرار دارد؛  تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکتهای خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو نیز به همین شکل در نوبت قرار گرفته است.

رسولی نژاد ادامه داد: بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار مگر چقدر وقت جلسه را می گیرد که مدام به تعویق می افتد، این اتفاق در حالی رخ می دهد که ما به شدت زیر سوال هستیم. روز گذشته آقایان موسوی لارگانی و میرزایی با حضور در کمیسیون صنایع طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را ارائه کردند که درخصوص صدها هزار میلیارد تخلف است، بنابراین، این طرح باید هر چه سریعتر مصوب شود. ما این قول را از طرف کمیسیون صنایع می دهیم که اگر اجازه دهید کلیات تصویب شود،   بلافاصله در کوتاهترین زمان و با دقت لازم جزئیات طرح را در کمیسیون تنظیم می کنیم تا این طرح به سرانجام برسد و نگرانی مردم و نمایندگان برطرف شود.

کد خبر: ۶۰٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha