۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
طرح جهش تولید در زمین های دیم کشور اجرا می شود
با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)

طرح جهش تولید در زمین های دیم کشور اجرا می شود

تبریز- رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: اجرای طرح جهش تولید به صورت پایلوت در شش استان کشور آغاز شد.

به گزارش بازار، اجرای این طرح همزمان با سال زراعی جاری با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با همکاری موسسه تحقیقاتی کشاورزی دیم کشور با هدف افزایش تولید در اراضی دیم کشور آغاز شده است.

 صابر گلکاری در بازدید از زمین های دیم مراغه افزود: با اجرای این طرح حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی آیش کشور در یک برنامه ۵ ساله به کشت نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهانی دارویی اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در طرح جهش تولید توسعه کشت دانه‌های روغنی در اراضی دیم در سطح ۷۰۰ هزار هکتار، کشت یک میلیون هکتار نباتات علوفه‌ای و کشت ۳۰۰ هزار هکتار از گیاهان دارویی در اراضی دیم پیش بینی شده است.

گلکاری ادامه داد: موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در تدون این طرح با معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی همکاری داشته است و اجرای آن  ۵ سال طول خواهدکشید.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، این موسسه در زمینه معرفی ارقام مناسب، تامین بذر، نظارت فنی و آموزش در کنار بخش اجرا خواهد بود.

وی افزایش تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

کد خبر: ۶۰٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha