۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
۱۵ نفر در اردبیل از طرح مسکن ملی انصراف دادند/ ممنوعیت خرید و فروش واحدها
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل:

۱۵ نفر در اردبیل از طرح مسکن ملی انصراف دادند/ ممنوعیت خرید و فروش واحدها

اردبیل- باباخانی، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۵ نفر از متقاضیان مسکن اقدام ملی در استان اردبیل انصراف دادند.

شهرام باباخانی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با اتمام پرونده مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان، ما تمرکز خود را روی مسکن اقدام ملی گذاشتیم تا این واحدها با همراهی متقاضیان هر چه سریعتر تکمیل و تحویل شود.

وی تصریح کرد: به غیر از پروژه‌های عارضه‌دار و دارای پرونده‌ حقوقی در مسکن مهر، مابقی واحدهای مسکن مهر در تمام نقاط استان تحویل متقاضیان شده و کمتر از ۲۰۰ واحد که دارای برخی از مشکلات هستند، باقی مانده که با حل مشکلات حقوقی و قضایی تحویل آنها به متقاضیان در قالب تعاونی‌ها انجام خواهد شد.

تمامی واحدهای مسکن مهر در اردبیل به متقاضیان تحویل داده شده است
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در مراسمی با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل نیز اختتامیه مسکن مهر را برگزار کردیم و تمامی واحدها به متقاضیان تحویل داده شده و عمده آنها نیز واحدها را تحویل گرفتند.

باباخانی در مورد آخرین وضعیت مسکن اقدام ملی نیز افزود: این پروژه با همکاری راه و شهرسازی استان و بنیاد مسکن در حال انجام است که به غیر از شهر اردبیل، در مابقی شهرهای استان اردبیل احداث واحدهای مسکن اقدام ملی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سه مرحله ثبت‌نام متقاضیان ۹ هزار و ۲۴۶ نفر در طرح مسکن اقدام ملی ثبت‌نام کردند که با اطلاع‌رسانی به این افراد و بررسی شرایط متقاضیان نهایی به تعداد سه هزار و ۲۱۰ نفر اعلام شده است.

۲۳۶۰ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی، مبلغ اولیه را پرداخت کرده اند
باباخانی اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۸۸ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی، اقدام به افتتاح حساب کرده و از این تعداد نیز دو هزار و ۳۶۰ نفر موفق شدند مبلغ اولیه را که ۴۰ میلیون تومان بوده، پرداخت کنند.

وی ادامه داد: ما با نهایی شدن تعداد متقاضیان واقعی که دو هزار و ۳۶۰ نفر است، ساخت واحدها را در مناطق مختلف اردبیل و سایر شهرها شروع کرده ایم به طوریکه پروژه‌های متعددی در مناطق مختلف استان در حال اجرا است.

باباخانی اظهار کرد: پروژه اول ما به تعداد ۱۱۰ واحد در شهرک اندیشه اردبیل و ۲۱۰ واحد نیز در همین شهرک با مسکن اقدام ملی شماره دو در حال اجراست و ۱۵۰ واحد نیز در خیابان داروپخش و ۷۰ واحد نیز در خیابان کارگر قرارداد بسته شده تا عملیات احداث آنها انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در قالب چهار پروژه ۵۴۰ واحد در مراحل اجرایی است که با پرداخت قسط اول متقاضیان مسکن اقدام ملی ساخت این واحدها سرعت بیشتری گرفته است.

پیشرفت پروژه منوط به پرداخت مبالغ متقاضیان طبق اعلامی در فرم ثبت‌نام است
باباخانی گفت: برای متقاضیان نهایی فرصت داده شده تا قسط دوم خود را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان واریز کنند که تاکنون ۷۰ نفر اقدام به این کار کرده و مابقی نیز باید هر چه سریعتر این مبلغ را واریز کنند.

وی افزود: پیشرفت پروژه منوط به پرداخت مبالغ متقاضیان طبق اعلامی در فرم ثبت‌نام است که در نهایت ۲۰۰ میلیون تومان از طرف متقاضیان مسکن اقدام ملی پرداخت و ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات به این افراد تعلق می‌گیرد.

باباخانی در مورد افزایش قیمت احتمالی واحدهای مسکن اقدام ملی خاطر نشان کرد: تاکنون وزارتخانه هیچ موضوعی را در این زمینه به ما ابلاغ نکرده ولی در صورت افزایش قیمت ابلاغ مبلغ قرارداد از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی به همکاری راه و شهرسازی استان با ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ۴۶۰ واحد در شهرک اندیشه با ستاد اجرایی حضرت امام در حال احداث است که عقد قرارداد نیز انجام شده است.

در تمامی شهرها، زمین رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد:‌ در سایر شهرهای استان نیز زمین رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا آنها بتوانند احداث واحدها را انجام دهند که البته در برخی از شهرها با واگذاری قطعات به متقاضیان به صورت سه نفره احداث واحدها آغاز شده است.

باباخانی اضافه کرد: ما در همه شهرهای استان به میزان یک‌هزار و ۵۰۰ واحد زمین مورد نیاز را تأمین کردیم و در پارس‌آباد و مشگین‌شهر و سایر مناطق استان نیز عملیات احداث مسکن اقدام ملی آغاز شده و حتی در مرحله اسکلت و فنداسیون است که با تلاش مضاعف احداث این واحدها به سرانجام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به آرامشی که در بازار مسکن وجود دارد، انصرافی‌ها بسیار کمتر است هر چند که عده‌ای دنبال سودجویی از این مسیر بودند که با آرامش حاکم در بازار مسکن تا حدود زیادی این تفکر از بین رفته است.

باباخانی تعداد انصرافی‌ها را تاکنون ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده خرید و فروش این واحدها ممنوع بوده و هیچ مبنای قانونی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر: ۶۰٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ن IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      0 0
      کسی که آورده اولیه ندارد چطوری صاحب مسکن ملی شود زهی خیال باطل