۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به زیر کشت نخود می‌رود
در سال زراعی جاری؛

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان به زیر کشت نخود می‌رود

کردستان- احمدی، معاون بهبود تولیدت گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان‌ گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری به کشت نخود اختصاص پیدا می‌کند.

محمدصالح احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام اینکه در سال زراعی امسال ۱۰۰ هزار هکتار کشت نخود در کردستان خواهیم داشت، اظهار داشت: کشت این محصول در پاییز و بهار انجام می شود که بخش زیادی از آن به بهار سال آینده موکول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشت انتظاری نخود از اوایل آذر امسال آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد، اضافه کرد: برآورد شده ۱۰ درصد به عبارتی ۱۰ هزار هکتار از ۱۰۰ هزار هکتار زیرکشت محصول نخود در پاییز امسال به صورت انتظاری کشت شود.

معاون بهبود تولیدت گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان‌ افزود: در روش کشت انتظاری، محصول قبل از آغاز سرما کشت شده و در خاک به صورت انتظار باقی می ماند و بعد از گرم شدن هوا جوانه می زند و به رشد خود ادامه می دهد.

احمدی یادآور شد: کشت انتظاری بجای کشت بهاره برای محصولات دیم بسیار مناسب بوده به گونه ای که منجر به افزایش عملکرد آنها می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کشت نخود در شهرستان‌های کامیاران، دیواندره، سقز و دهگلان انجام می شود، اظهار داشت: سالانه ۴۵ تا ۵۰ هزار تن محصول نخود در کردستان تولید و برداشت می شود و از این لحاظ رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۶۰٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha